Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Säädä ensin camber (renkaan sivukallistus edestä katsottuna) ja caster (olka-akselilinjan takakallistus sivulta katsottuna) kohdalleen, tämän jälkeen sitten aurauksen kimppuun.
edit: Kuten Matti yllä totesi, niin jos kaikki arvot on ihan perseellään niin voi olla nelipyöräsuuntaus voisi olla paikallaan. Camberin ja casterinkin saa kyllä oikeaksi kun on sopivat työkalut kotona - jos vähän jaksaa laskea niin onnistuu kyllä vaikka vaikka sopivan pitkällä vatupassilla ja kunnollisella kulmaviivaimella tai vatupassilla + mittanauhalla + laskimella  kunnon kulmamittari olisi helpoin, kertoo suoraan missä asteissa mennään..
|
Nyt olis tarkoitus lähteä hallille tuon auton kimppuun.
kysmys vielä :
mistä kaikkialta tuota vitaraa pystyy säätämään,etupäästä siis kyse.?
tiedän vain että iskarin alakiinnikkeen ylempää pulttia pyörittämällä saa tuota renkaan kallistus kulmaa säädettyä eli camberia. mistä casteria voi säätää?
Jos laitan ensin nuo säädöt kohdalleen että renkaat on silmällä katsoen suht pystysuorassa auto renkaiden päällä seisoen ja sen jälkeen alan sit katsomaan nuita harituksia ja aurauksia.
ja toinen paikka minkä tiedän mistä pääsee säätämään aurauksia on raidetangon päistä.
muita säätöpaikkoja en tuosta autosta edes tiedä..