Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #18  
Vanha 09.06.2012, 20:26
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Tuosta vähän näkee, kuinka paljon pitää tyhjää pyöriä, että onnistuu lukitus tuolla EGerodiscillä. Taaksepäin näköjään pikkuisen enemmän... Lukitus näyttäisi pysyvän sitten kuitenkin ainakin osittain päällä, kun on tapahtunut ja jatketaan suoraan menemistä. Tuota kyllä tukee omat kokemukset lumihankeen jumittumisesta.

http://www.youtube.com/watch?v=y1DG-P6oOGY
Näytti liian hyvältä ollakseen totta? siis tuossa on nimenomaan tuommoinen
vetoakselin/Tasauspyörästön välinen Öljypumppu, joka tekee hydraulipaineen pakan lukittamiseen?
Siihen riittää kun toinen pyörä pyörähtää sutia 1/2? kierrosta, siis pumppu pyörähtää 1/4 osaa kierroksesta (tuolla 1/2 kierroksella).

Tuossa kun katsoi, niin auto ristiriipunnassa, käytännössä paino tasaisella olevan takarenkaan ja 45 asteen nousussa olevan etusen varassa, ja auto pysyy paikallaan noiden lukkojen ansiosta.-> siis lukko pysyy kiinni sekuntti kaupalla ilman öljypumpun pyörimistä.

Sitä en tiedä miten tuo päälläpysyminen on saatu aikaan, mutta siitä olen jokseenkin varma, että ilman paineakkua tms. ei onnistu. (toki paineakku voidaan korvata lautasjouselle tms.)

Ja tuo lukon hydrauliikka pumppu toimii aivan samalla tavalla riippumatta etenemissuunnasta, sähköohjauksessa toki voi olla eroja.

Olisikohan mainosmiesten video? esim. tuossa 1:18 kohdalla ilkeämielinen väittäis että ilmassa oleva etupyörä olisi heittäytynyt pyörimättömäksi....

ja jos toimii myös vanhempana (20v/500 000km) edes suuruusluokkaa 2-4 sekunttia/parin sutimiskierroksen jälkeen, niin tosi hyvä keksintö, hakkaa kitkalukot mennen tullen normaalissa huonon tien ajossa, ja samaten kevyessä offroadissa, edellyttäen että kuski voi valita täysin lukottoman ja lukollisen toiminnon kytkimestä.

(minun -80 luvun valkovenäläisessä tasauspyörästön lukko samanlaisella periaatteella, mutta hydraulipaine ohjaustehostajan pumpulta, ja ohjaus mekaanisesti, saksan seisojassa tietokone hoitaa tuon lukkopaineen ohjauksesta suuruusluokkaa sekunnin viiveellä, ja sekin on joskus liikaa aikaa-> haluttaisi manuaalikytkimet, ainakin avuksi)
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
tml.lukot Unregistered Tekniikka & Jutustelu 23 17.12.2012 19:49
tml lukot Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 20.05.2010 06:47
LJ:n lukot? tojotojo Tekniikka & Jutustelu 12 30.01.2007 20:51
Kam lukot ? RST Tekniikka & Jutustelu 25 21.11.2005 22:00
Lukot wallu Tekniikka & Jutustelu 35 08.06.2004 19:38


Sivu luotu: 08:13 (GMT +2).