Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #37  
Vanha 22.05.2012, 01:09
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

pika vastaus emenpiä miettimättä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Noissahan voimansiirto on toteutettu täysin rattailla, eikä sielä ole mitään luistavia pintoja. Siispä se Torsen tyyppinen "lukko" ei pala, kun ei kuumenekaan sen suuremmin. Niissä se momentinvälityskyky on aina joku kerroin. Esim. 2,5, joka tarkoittaa, että se tasauspyörästö voi välittää pitävämmälle pyörälle sutivan pyörän momentin 2,5 kertaisena. Ongelmiahan tulee sitten, kun sutiva pyörä on ilmassa ja momentti on (noin) 0. Siihenkin tietty auttaa kevyt jarrutus...

Omaan Jeeppiin olen tuon tyyppistä "lukkoa" suunnitellut etuakseliin, kun se olisi jatkuvasti toiminnassa eikä haittaisi kääntymistä kuitenkaan.
Tuossa torseenissa nimenomaan käytetään hyväksi liukukitkaa; pistetään voima kulkemaan välityksen kautta, missä hyötysuhde on huono.
normaalin hammaspyöräparin hyötysuhde on parhaillaan noin 98%
ja huonoimmillaan jotain muuta....

ja kaikki lukkoon jäävä muuttuu lämmöksi....
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
tml.lukot Unregistered Tekniikka & Jutustelu 23 17.12.2012 19:49
tml lukot Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 20.05.2010 06:47
LJ:n lukot? tojotojo Tekniikka & Jutustelu 12 30.01.2007 20:51
Kam lukot ? RST Tekniikka & Jutustelu 25 21.11.2005 22:00
Lukot wallu Tekniikka & Jutustelu 35 08.06.2004 19:38


Sivu luotu: 04:19 (GMT +2).