![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Ja napalukoista vielä..
Ymmärtääkseni niiden tarkoitus on kaiken yllämainitun lisäksi suojella auton muuta voimansiirtoa. Tämä siis siten, että kun ajetaan pitävällä pinnalla (asfalttiparkkis, esim.) niin etu ja taka-akseli kulkevat eri matkan (mikäli ajetaan esim. tiukkaa ympyrää). Jatkuvanelivetoisissa autoissa on keskellä tasauspyörästö, joka siis tasaa tämän eron. Useimmiten napalukollisissa autoissa ei keskitasauspyörästöä ole, vaan napalukot napsautetaan auki siirryttäessä pitävälle pinnalle. Korjatkaa ihmeessä, mikäli asia ei näin ole, sillä isot nahkatakkiset pojat väänsivät tämän tuuman rautanauloista minulle joskus.. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
tml.lukot | Unregistered | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 17.12.2012 19:49 |
tml lukot | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 20.05.2010 06:47 |
LJ:n lukot? | tojotojo | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 30.01.2007 20:51 |
Kam lukot ? | RST | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 21.11.2005 22:00 |
Lukot | wallu | Tekniikka & Jutustelu | 35 | 08.06.2004 19:38 |