Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.05.2012, 18:16
Ambula Ambula ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 428
Perusasetus

Ja napalukoista vielä..

Ymmärtääkseni niiden tarkoitus on kaiken yllämainitun lisäksi suojella auton muuta voimansiirtoa. Tämä siis siten, että kun ajetaan pitävällä pinnalla (asfalttiparkkis, esim.) niin etu ja taka-akseli kulkevat eri matkan (mikäli ajetaan esim. tiukkaa ympyrää).

Jatkuvanelivetoisissa autoissa on keskellä tasauspyörästö, joka siis tasaa tämän eron.

Useimmiten napalukollisissa autoissa ei keskitasauspyörästöä ole, vaan napalukot napsautetaan auki siirryttäessä pitävälle pinnalle.

Korjatkaa ihmeessä, mikäli asia ei näin ole, sillä isot nahkatakkiset pojat väänsivät tämän tuuman rautanauloista minulle joskus..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.05.2012, 18:23
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ambula Näytä viesti
Ja napalukoista vielä..

Ymmärtääkseni niiden tarkoitus on kaiken yllämainitun lisäksi suojella auton muuta voimansiirtoa. Tämä siis siten, että kun ajetaan pitävällä pinnalla (asfalttiparkkis, esim.) niin etu ja taka-akseli kulkevat eri matkan (mikäli ajetaan esim. tiukkaa ympyrää).

Jatkuvanelivetoisissa autoissa on keskellä tasauspyörästö, joka siis tasaa tämän eron.

Useimmiten napalukollisissa autoissa ei keskitasauspyörästöä ole, vaan napalukot napsautetaan auki siirryttäessä pitävälle pinnalle.

Korjatkaa ihmeessä, mikäli asia ei näin ole, sillä isot nahkatakkiset pojat väänsivät tämän tuuman rautanauloista minulle joskus..
Siitä 4 wd napista/kepistä joka on kabiinissa saa sen etuvedon pois ja tämä huoli poistuu sillä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.05.2012, 19:21
Ambula Ambula ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 428
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Siitä 4 wd napista/kepistä joka on kabiinissa saa sen etuvedon pois ja tämä huoli poistuu sillä.

Totta, tämä unohtui mainita..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.05.2012, 18:26
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

mun mielestä takaperässä automaattilukko on paljon parempi kuin kytkettävä. se on päällä aina tarvittaessa ilman mitää nappien kääntöö/ kompuran huudatusta.
esim jos talvella haluaa yht äkkiä kääntää kaasulla parkkipaikalla
ja kyllä, on ollut lockeri hjssa, ja kytkettävä tossa hdjssä, jonka toiminta ei ole niin tyydyttävää kuin lockerin. se ei ole päällä heti jos kaasua survasee

edessä kytkettävä on kyllä ehdoton...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.05.2012, 19:31
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
mun mielestä takaperässä automaattilukko on paljon parempi kuin kytkettävä. se on päällä aina tarvittaessa ilman mitää nappien kääntöö
Automattilukolla on kyllä puolensa! Aikanaan kun askartelin läjään kitkalukkoperän tilalle arbin ja käytii ajelemassa tuttu reitti läpi. Huomas välittömästi että paikoissa josta ennen pääsi silmät kiinni,vasemmalla kädellä ja kännykkä korvalla ajamalla läpi killuttiinkin nyt ristiriipunnassa ja toinen takapyörä veuhtoi tyhjää. Eli nappien napsuttelua ja napsuttelun ennakointia nuo kytkettävät lukot vaatii.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.05.2012, 19:56
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Menee herroilla liikaa nyt offailun puolelle
Nyt oli kyse autosta jolla EI ajeta offia vaan muuten juututaan aina joskus, vinssi auttaa jos eteenpäin pääsee mutta yleensä taake omia jälkiä pitäisi päästä ja aina ei ole sitä paikkaa minne vinssin saisi kiinni, elikkä vaijerin.
Kytkettävä lukko normikäytössä varmaan parempi niin ei talvella nypi mm ohitustilanteissa lukkoa kun ksk vallin yli ajaa toiselle kaistalle.
Etupäässä tuo voisi sitten joku automaattilukko toimia kun nelikko päällä suht harvoin maantieajoa on edes talvella?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.05.2012, 20:08
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Tai sitten oisit madaltanu rengaspaineita ja ajanu sen maen ylos.
__________________
LC200
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.05.2012, 20:25
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.522
Perusasetus

sen verran kommenttia että pääsee sitä ilman lukkojakin jos osaa ajaa..joskus nähty sekin että lukollisella autolla jääty suttaileen ja lukottomalla menty ohi..
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.05.2012, 20:27
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Totta mutta osaava kuski osaa ajaa lukkojenkin kanssa
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.05.2012, 21:13
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.529
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hailux Näytä viesti
sen verran kommenttia että pääsee sitä ilman lukkojakin jos osaa ajaa..joskus nähty sekin että lukollisella autolla jääty suttaileen ja lukottomalla menty ohi..
Mutta jos on muuten identtiset autot ja renkaat, rengaspaineet yms. niin lukoton ei etene paremmin vaikka puikoissa olisi nykyinen liikenneministeri.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.05.2012, 20:12
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

ja kytkettävä siinämieles että sulla on vielä jotain oljen korsia käytössä senjälkee ku olet jääny jumii automaatti lukoilla kun saa ittesä jumiin ni tarvii sitä vinssii herkemmin.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.05.2012, 23:05
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ambula Näytä viesti
Ja napalukoista vielä..

Ymmärtääkseni niiden tarkoitus on kaiken yllämainitun lisäksi suojella auton muuta voimansiirtoa. Tämä siis siten, että kun ajetaan pitävällä pinnalla (asfalttiparkkis, esim.) niin etu ja taka-akseli kulkevat eri matkan (mikäli ajetaan esim. tiukkaa ympyrää).

Jatkuvanelivetoisissa autoissa on keskellä tasauspyörästö, joka siis tasaa tämän eron.

Useimmiten napalukollisissa autoissa ei keskitasauspyörästöä ole, vaan napalukot napsautetaan auki siirryttäessä pitävälle pinnalle.

Korjatkaa ihmeessä, mikäli asia ei näin ole, sillä isot nahkatakkiset pojat väänsivät tämän tuuman rautanauloista minulle joskus..
Napalukko on viimmeinen, joka antaa periksi.... (siis jos tämä oli vitsi, niin osu ja uppos...)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
tml.lukot Unregistered Tekniikka & Jutustelu 23 17.12.2012 19:49
tml lukot Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 20.05.2010 06:47
LJ:n lukot? tojotojo Tekniikka & Jutustelu 12 30.01.2007 20:51
Kam lukot ? RST Tekniikka & Jutustelu 25 21.11.2005 22:00
Lukot wallu Tekniikka & Jutustelu 35 08.06.2004 19:38


Sivu luotu: 15:58 (GMT +2).