Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tunabomber
Kiitokset vaan Timo_L:lle tyhjentävästä vastauksesta kysymykseen 33" renkaiden sovittamisesta Cherokeehen.. aika- ja rahavarat punnittuani päädyin maltillisempaan, 31", rengaskokoon
No, sekin täytyisi tehdä kerralla fiksusti että saavutetaan maksimijoustot ja säilytetään ajettavuus. Pari asiaa mitä on tullut eteen.. ensinnäkin vakaajatangot: kokemuksia, miten olette tehneet ja hyvät/huonot puolet? Vaihtoehtoina kai on korokepalat kiinnitysten kohdalle että saadaan vakaajatanko korotuksen verran alemmaksi tai sitten pikakiinnitys? Mites takana, siellähän vakaajatanko rajoittaa ulosjoustoa samalla tavalla?
Toiseksi pinionin kulma. Käsittääkseni korotus aiheuttaa usein (aina?) tärinöitä koska takakardaanin kulma muuttuu kun akseli laskee suhteessa koriin ja jakolaatikkoon. Mikä olisi sopiva kiilan kulma ja mistä sellaiset saisi sopuhintaan? Onko muita vaihtoehtoja korjata kulmat?
|
Takaa vakaaja kokonaan pois, se on muutenkin sellainen rimpula ettei juuri hyödytä mitään. Eteen pidemmät koiranluut, pikalukot tietysti paremmat niin on helppo avata metsään mennessä.
Tavallista kardaania käyttäessä pinionin ja jakolaatikon hännän pitää olla samassa kulmassa ettei tärise. Jos käytössä on tuplaristikkokardaani, niin vain silloin pitää pinionin osoittaa suoraan kohti jalolaatikkoa.