Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #31  
Vanha 25.03.2012, 19:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Taka-akseli tuli sen verran valmiiksi tänään, että pääsi sovittelemaan auton alle takaisin ja katsomaan mitä muutamia muutoksia tulee tarpeeseen itse autoon.

Ainakin pari juttua on, mitkä kyllä olikin jo tiedossa:
* Panhardin korin puoleinen kiinnike täytyy tehdä uusiksi; siirtää muutama sentti taaksepäin.
* Uusi panhardi täytyy hommata
* Pohjaanlyöntikumit ei ole korotuksen jälkeen ollut tarpeeksi pitkät, eikä oikeassa paikassa. Alkuperäiset ottaa kiinni akseliputkeen (tai siis pitäisi), teen sellaiset jotka stoppaa jousilautaseen. Noilla korotuspaloilla takajousi on muutenkin vähän hölmösti, jousitolppaa jatkamalla ei pelkoa että jousi tippuisi ylhäältä pois.
* Osatamani jarruletku korista akselille on muutaman sentin liian lyhyt. Täytyy muuttaa korinpään kiinnityskohtaa, putkessa on onneksi vähän pelivaraa


Helvetti että osaan vihata tiesuolaa, yhden talven jälkeen maalit näyttää tuolta.. no, taisi olla väärät maalit vaikka kovasti myyjä väitti että kestää kosteutta yms. sellaisenaan. Kunhan säät vähän lämpenee niin vedän takanurkat, helmat ja kaikki putket paljaalle metallille ja vedän paremmat maalit pintaan. Kyrsii toi ruosteen määrä

Joka tapauksessa, tässä olisi maksimisisäänjoustossa akseli suorassa, eli niin että jouset on läjässä + pieni pelivara ettei jouset rasitu liikaa; jos akseli on maksimiinsa kiertyneenä niin silloin on rengas lähes kaaressa kiinni.




Tuosta näkee mihin koloon max. sisäänjoustossa pitäisi mahtua 45mm korotuspala + vieteri (täysin puristuneena 125mm). Tilaa on




Tuohon väliin pitäisi mahduttaa panhardi:




Jousitolpan putken halkaisija on sopivasti sellainen että löytyy oikeanpaksuista putkea tallissa niin voi vähän jatkaa tolppaa, ja laittaa siihen päähän sitten tuo pohjaanlyöntikumi. Voi olla tulee siirrettyä tolppaa samalla muutama sentti taaksepäin, niin osuu jousilautasen keskelle eikä ole jousikaan ihan kierossa:

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 25.03.2012 20:11
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 20.02.2010 18:48
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 05:54 (GMT +2).