Selasin 15 sivua "työvalot" haun tuloksia ja tulin tulokseen, ettei löytynyt topicia jossa pohdittaisiin työvalojen järkevää sijoittamista. Kymmenkunta topicia käsitteli kattovalojen laillisuutta. Kourallinen taas kyseli onko nää hyviä vai parhaita.
Se ei varsinaisesti mua kiinnosta vaan mihin valot oikeasti kannattaa sijoittaa, niin että niistä on maksimaalinen hyöty minimaalisella valojen lukumäärällä. Rajataan ammattikäyttö kysymyksen ulkopuolelle, pakupenat voi laittaa valonsa just niinku auton lastaaminen vaatii. Enempi kiinnostais työvalot metsäkäytössä. Onko ne kovin tarpeellisia lyhyinä kesäöinä 24h suunnistuskisoissa ja tarviiko arsenaalia kovasti kasvattaa talven pimeisiin safareihin?
Eli nyt saa kertoa kokemuksiaan montako työvaloa tarvitaan ja mihin ne kannattaa sijoittaa. Kannattaako eteenpäin laittaa lisäpitkät vai sijoittaa työvalot jotenkin sopivasti? Kannattaako sijoittaa mielummin yhteen kalliiseen Xenon-HID-LED-daylight valoon vai vaikkapa muutamaan kiinalaiseen H3seen, jotka suuntaa hieman haralleen? Miten optimoida sijoituspiste hajoamisherkkyyteen esim oksakosketuksissa yms? Jos on vinssiä edessä tai takana, niin miten huomioda se valojen suhteen?
Katsotaan josko saatais asiallista keskustelua aiheesta ja kukaan ei mainitsis missään postauksessa eteenpäin suunnattujen työvalojen laittomuudesta/laillisuudesta(ja alkais lainalee lakitekstejä)... =) Sovitaan, että kysymys koskee teoreettista VENÄLÄISTÄ ainoastaan Laatokan ympärisuhailevaa rekisteröimätöntä ulkomuodoltaan maastoajoneuvoa muistuttavaa katiskaa... =)