![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Olisko sittenki parempi että harvempi olisi takana???
Siis jos pelätään voimansiirron kestävyyttä, sillä jos takarenkaat pyörii nopeampaa niin takaset sutii kokoajan pikkasen, ja sitten vasta etuperä "alkaa vetämään" Onko k.o autossa akselipainot samat?, va perä huomattavasti keveämpi? Ja tuo kääntyminen on tosin huonompaa yllämainitulla erolla, mutta jos kyse on vain käytöstä kiinnijäämisen estämiseksi, niin ei liene suurta eroa? (voi jopa kääntyä paremminkin, jos sattuu tilanne että etuset eivät sudi, ja takaset pyörii muutaman prosentin sutia, sillä sutiva pyörä ei pidä myöskään sivusuunnassa niin hyvin kuin "rullaava") Ainakin hj-61 puskee sikana takavedolla, jos etulukko kiinni. Mutta sitten jos menet esim kuivalle asfaltille neliveto päällä, niin tuo n.5% pyörintäero tekee aika nopeasti tuhoajaan... |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Lj:n perien lukot | make764 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 08.08.2011 10:39 |
HJ perien / akseleiden suojaus | osilpi | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.09.2008 10:34 |
Perien vaihto??????? | Rälläri | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 21.03.2006 18:58 |
Perien toimintaa. | kivinen | Linkit | 1 | 06.10.2005 12:04 |
bj perien rakentelua | bj45lava | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 11.05.2005 14:02 |