Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari
hetken jo päädyin siihen että maalaan vaan sen pakosarjan termalilla ja laitan thermotechin pintaan
se termal on joku 13€ purkki
thermo teckki halvimmillaan 55€ 2" leveä 50ft rulla eli 15m
2" nauhaa täytyy laittaa varmaan jonku 10-12m päällekäin aina, kierrokseen nauhaa kuluu n. 40mm ja sillä pääsee etenpäin saman verran... joten nauhassa on 375 kierrosta joten sillä pääsis 150cm mutta kun kollektoreihin ja muuhun hukkuu rutosti enemmän niin riittääkös toi? vai mitä mä laskin taas väärin.
jos joutuu ostaan toisen rullan esim sitä 1" leveetä niin menee jo kalliimmaksi ku esim marteliuksen mökät.
|
Laitoin aikoinaan V8-koneeseen yhden rullan (muistaakseni 2" leveää), jolla teki molemmat sarjat melkein kollektoriin asti. Kutoseen pitäisi sillä matematiikalla riittää piiiiiitkälle.
Jos tosiaan sitä kosteutta piisaa ilman lätäkössä kasteluakin, niin kunnon lämmönkestävä maali pohjalle; luulis kestävän. Eikös jotain spray-maalia ole 1300°C kestävänä. Toisaalta jos kromit lähtee teippien alta, niin miten ne maalitkaan sitten kestäs...?
Konepellin aukkoja (joko peltiin tai vain sen takareuna ylös) useat suosittelevat, niistä vain ilmastointi ei tykkää kesäkuumalla, kun sen imuaukko on samalla puolella konetta.
Miten lienee jos laittaisi imu- ja pakosarjan väliin jonkun lämpökilven? Tarttis vain saada kunnolla kiinni, ettei irtoa tärinästä tms. Jos sähköflektin laittaisi pyörimään (pakko)kytkimellä, niin sillä saisi tuuletusta vasemmalle puolelle. Miten näiden koneiden suunnittelijat on olleet NIIN tyhmiä, etteivät rakentaneet läpihengittävää konetta?!?!?!?


Olis ratkaissu monta ongelmaa, eikä polttoainetalous ja lämpö niistä ainoita.