akkujen rinnankytkentä:
Kun akkuja kytketään rinnan, niin se on syytä tehdä mahdollisimman "tasapuolisesti", siis johdot osapuilleen saman mittaiset: ja akussahan on sekä miinus että plus johdot kulutukseen/lataukseen.
ja akkujen ominaisuuksiin vaikuttaa suuresti lämpötila: lohkolämppärin/ajolämpimän koneen lämmittämässä konehuoneessa akku on paljon riskimpi antamaan/ottamaan virtaa kuin jossain taka-akselin vieressä.
-> konehuoneen lämmin akku ottaa virtaa vastaan suhteellisen pienellä jännitteellä, mutta alustan akku ei ota virtaa juuri ollenkaan tuolla konehuoneen akun jännitteellä.--> taka-akku ei talvella koskaan lataudu täyteen-> ei hyvä
-> toki tuo lämmin akku antaa paljon enemmän virtaa startissa, mutta jos startti menee pitkäksi, niin tuo lämmin akku tyhjenee äkkiä verrattuna kylmään akkuun.
-> ja kylmä akku loppuu äkkiä
|