Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #28  
Vanha 05.05.2011, 18:40
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Taas yksi etappi on tehty eli tänään kone kävi ensi kertaa lämpimäksi asti.

Nyt suoritan pitemmän kaavan mukaan kyselytunnin elippäs:



Mikä olisi hyvä kemikaali koneen vesitilan (jäähdytysneste) pesuun?

Hehkun kytkentä ja toiminta vaatii tarkennusta: Eli kun kannessa on 2 kpl niitä "näppylöitä" eli liittimiä. Arvatenkin toiseen piikkiin tulee veden lämpötilamittarin johto mutta se toinen piikki johon on liitin alkuperäisessä hehkun johtosarjassa eli mikä on ko. piikin toiminta? Käyössä olevasta käyttöohjekirjan sähkökaaviosta asia ei selviä.

Luonnollisesti hehkureleessä ei ole paikkaa siihen johdon toiseen päähän vai olenko ymmärtänyt väärin?
Hehkureleen kytkentä menee näin:

31= maihin (-)
15= virtalukon takaa +
50= startin heräte +
30= jatkuva "paksu"sähkö +
LA= hehkun merkkivalo


Mikä on noin suurinpiirtein hehkutusaika tälläisellä alle 10 asteen kelillä?
Nyt sellainen 15 sec. odotus ei olevinaan riittänyt eli olinko liian malttamaton?
Ei uskaltanut pitää virroissa pitempään koska pelkäsin hehkujen terveyden puolesta...

Jarrut on myös viimeisellä kasattu ja ilmattu mutta olipa se yllätys kun saatiin kone käymään ja alipainetta tehostimeen niin paljastui pääsylinterin tiivisteissä ohivuotoa eli poljin painui pikkuhiljaa pohjaan... Uusintalistalle sekin komponentti... Käsijarruvaijerit tehtiin puutavaranosturin venttiilin ohjauskaapeleista, ainakin pituutta oli helposti yli tarvittavan...

Sähköt on pikkuisen aloitettu, akut kun löytää paikkansa kuin myös sulake+relelaatikko niin pääsee urakalla laittamaan piuhaa vastakkain.

Alustavasti on varattu 20kpl sulakepaikkaa ja saman verran releitä, hiukan alle 100m erilaisia kaapeleita, 200kpl lattaliittimiä kutistesukkaa kaapelikenkiä jne jne... Saapi nähdä että riittääkö vai pitääkö etsiä lisää... Varmaan painoa tulee +10kg pelkistä kaapeleista kun pelkästään 70neliön kaapelia menee nähtävästi se 10 metrii...

Alumiinisyyläri löyti lyhennetyssä keulassa paikkansa ja kyllä sinne vielä sopii sähkötuuletin ja ehkä joskus välijäähdytin.

Oulaisten kisa taitaa jäädä väliin, tekemistä on paljon edessä ja olisihan se kiva lelua testailla ennenkuin kisaan uskaltautuu.

Vai pitäiskö vielä se Nivalla lähtee viimeiselle retkelle, tuo orggisluokka kun näyttää muuten joltain suzukiliigan kokoontumiselta...

Kyllä se kutosen röhinä on kivaa...
Vastaa lainaten
 

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nivan muokkausta orggisluokkaan (valmis.) Patu925 Maasturiprojektit 77 11.04.2011 20:28
Myyty G-Mersu timoanterol O/M/V Ajoneuvot 2 02.09.2010 20:49
Myydään G Mersu MBG O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 02.02.2010 19:10
Ostettu G. Mersu JEO O/M/V Ajoneuvot 8 04.12.2009 11:05
m: mersu cj5 O/M/V Muut 0 11.08.2003 13:47


Sivu luotu: 03:26 (GMT +2).