![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Loppua kohti kiire tulee?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ei tule kun aukataulu mulkattiin uusiksi... Lakeuden Kutsuun lähetään mersulla mutta ei tällä vaan IronBullilla...
Todettiin järkevämmäksi rakentaa rauhassa laite valmiiksi kuin runnoa se väkisillä nippuun ja koeajaa kisassa... Kyseessä edelleenkin kilpiin ja myös jonkinlaiseen siviililiikenteeseen tuleva laite... Hehkurelekysymykseen odotellaan edelleen tietoo... Myös tekniikan räjäytyskuvat olisi pop eli vaihdelaatikon suhteen tietoo tartteis... Haku antoi linkin mikä ei toiminut, joku varmaan huomasi ottaa kuvat mahdollisesti talteen... Lähinnä kiinnostaa 5v laatikon rakenne mutta ne muitten laatikoitten kuvat ei myöskään pahitteeksi olisi. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Täältä löytyy penkomalla aika hyvin räjäytyskuvia:
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cat...&client=dr2000 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa tuoreemman eli OM602 releen kanssa just puuhailleena jotain aavistuksia:
MB releet sylinterimääräkohtaisia eli 4, 5 ja 6 pyttysille omansa Lämpövalvontaa (irtoanturilla) ei liene, varsinainen hehkuaika perustunee hehkujen vastusarvon muuttumiseen, ja jälkihehku siihen päälle xx sekuntia, tähän perustunee kyky polttaa hehkuvaloa "väärin" indikoidakseen viallisia hehkuja ite rele kytkeytyy neljällä johtimella, plus hehkujen piuhat (ja syöttö) - virtalukon kautta + (tämä "herättää" hehkutuksen) - startin herätteeltä + (tämä pätkäisee hehkutuksen käynnistäessä) - merkkivalolle + - ja akulle takas - voinpa kaivella nuo hellakoodit, eli nastojen numerot jos tarvetta
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tämä on erittäin hyvää tietoa!
Kävi mielessä että kurjuuden (kustannusten) maksimoimiseksi jos käytän 4 pyttyisen hehkurelettä normaalisti kytkettynä ja viidennelle pytylle virta ylimääräisen releen läpi ja releen ohjaus jonkun pytyn hehkusta niin toimisko homma? Ei kai näissä vanhoissa koneissa ole niin viisaasti viritelty hehkuu että joka pytyllä olisi ikioma hehkutus/jälkihehkutusaika... Vai olisiko jollain sitä 5syl. relettä ylimääräisenä... |
#6
|
||||
|
||||
![]()
älä viritä - hommaa se 617 koneen rele, löytyy tarvikkeena, tai purkaamolta, esim 123 koppasista, todnäk toimii se 124 / 190 koppasestakin, eli koneesta OM602
menee suoraan nuihin olemassa oleviin liittimiisi
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Erinomaista työtä, Oikein G-miehen sydäntä lämmittää.
Hehkureleeksi kannattaa tosiaan ostaa viisipyttyisen uusi, maksanee jotain 60€. Minullakin on jotain käytettyjä hyllyssä mutta kun ne ei ikuisia ole niin ei kannata leikkiä, kilpa-autokin vielä. Minulla on verstaalla kytkentäohje sellaisille releille jossa ohjausvirtaliittimessä non 4 tai 5 nastaa. Mutta jos autossa on kerran ollut diesel kone niin samaan johtosarjaan sopii kaikki hehkureleet. Tietenkin jos alkuperäinen johtosarja ei ole enään käytössä... |
![]() |
Luokat |
mercedes, mersu |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nivan muokkausta orggisluokkaan (valmis.) | Patu925 | Maasturiprojektit | 77 | 11.04.2011 20:28 |
Myyty G-Mersu | timoanterol | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 02.09.2010 20:49 |
Myydään G Mersu | MBG | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 02.02.2010 19:10 |
Ostettu G. Mersu | JEO | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 04.12.2009 11:05 |
m: mersu | cj5 | O/M/V Muut | 0 | 11.08.2003 13:47 |