Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen
kelloa, joka ohjaa sitä turbon hukkaporttia.
|
Eli hukkaportin kelloa. Helpottaa kummasti kun asioista puhutaan oikeilla nimillä, monella tuntuu usein menevän dumppi, bypass ja hukkaportti niin iloisesti sekaisin että enää ei kukaan tiedä mistä on kyse. Mutta kaikkein huonoin mahdollinen tapa on tuo mainitsemasi missä venttiili päästää ylimääräisen paineen paineputkistosta ulos, ahdin karkaa aivan varmasti ylikierroksille, sekä ahtoilma on huomattavasti kuumempaa kuin mitä se olisi jos hukkaportti säätäisi ahtoja. Oikea tapa olisi ollut hankkia bleediventtiili jonka avulla hukkaportti olisi ruvennut pysyttelemään kiinni, tai sitten jäykemmällä jousella oleva kello. Kummankin asennus lienee alle tunnin homma, niillä ahdin ja kone pysyttelisivät kondiksessa paljon paremmin kuin nykyään.