Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #22  
Vanha 28.12.2010, 15:57
hena:n Avatar
hena hena ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.02.08
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 142
Perusasetus

Itselle jäänyt semmoinen omaan päähän kummittelemaan, että Pajeron rungot ruostuvat sisältäpäin ja tämä saattaa esiintyä sitten yllättäen. Esimerkiksi niin että on vielä vähän aikaa sitten näyttänyt ihan terveeltä niin saattaa hetken päästä olla pahimmassa tapauksessa runko vaikka poikki. Eli olenko aivan väärässä uskossa ollut tuon rungon suhteen vai onko tuossa jutussa jotain perää ? Hieman offtopic kun ei ilmeisesti ollut kyse rungollisesta Pajerosta vaan uudemmasta, mutta kiinnostaa kuitenkin

Tekniikaltaanhan Toyota vaan on kestävä ei siitä pääse yli eikä ympäri. Mutta kannattaa aina muistaa se autoa ostaessa, että paljon ajettu ja hyvin huollettu on monesti parempi kuin se vähän ajettu ja huonommin huollettu. Kannattaa katsoa ennemmin kuntoa kuin kilometrejä, ainakin vähän vanhemmissa autoissa.

Laitetaan vielä pari linkkiä vaikka en tiedä että mihin nuo tiedot perustuvat:

http://www.hs.fi/autot/vikasarja/?merkki=Toyota

Land Cruiser (1988-2005)
Moottoriviat
Dieselmoottoreiden ylikuumenemisia.
Sylinterikannen tiivisteen palamisia.
Dieseleissä ruiskutusjärjestelmän vikoja.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
Kytkinvikoja.
Takavetoakselin laippa voi murtua. Takavetoakselit vaihdetaan. Takaisinkutsu 2.6.2006.
Jarruviat
Jarrupääsylinterin tiivistevuoto. Pääsylinterin vaihto. Takaisinkutsu 29.9.2006.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
Vialliset etupään alapallonivelet vaihdetaan uusiin. Takaisinkutsu 7.6.2005.

http://www.hs.fi/autot/vikasarja/?merkki=Mitsubishi

Pajero (1986-2007)
Moottoriviat
Moottorinohjausjärjestelmän vikoja GDI-mallissa.
GDI-moottorin käynti voi olla epätasaista ja kulutus saattaa lisääntyä. Vaiva johtuu imuventtiilien karstoittumisesta.
Sylinterikansivaurioita. Kannentiivistevuotoja.
Turbovikoja dieseleissä.
Öljypumppuvikoja.
Vauhtipyörän hammaskehän hampaat kuluneet. Tällöin starttimoottori rusahtaa käynnistettäessä.
Hehkutulppavikoja.
Laturivikoja.
Vesipumppuvuotoja.
Ajonestolaitteen vikoja.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
Vanhoissa malleissa oli heikko vaihteisto.
Vaihteensiirron vikoja.
Vaihteiston synkronointirenkaat ovat kuluneet.
Vanhoissa malleissa oli heikko vaihteisto.
Kytkinvikoja. Kytkin kulunut loppuun.
Kytkimen työsylinteri vuotaa.
Pyöränlaakerivikoja.
Jarruviat
Jarruputket ruostuvat.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
Ohjaustehostin vuotaa.
Ohjauksen apusimpukka kulunut väljäksi. Rakennetta parannettu vuonna 1991.
Raidetangon päät väljät. Tällöin raidetangon päiden voitelu laiminlyöty.
Takaiskunvaimentimien alapään kiinnitys löysä.
Pakoputkistoviat
Pakoputkistovuotoja.
Ruosteviat
Kori on ruostealtis.

Onhan tuo pajeron lista paljon pidempi, jos siitä voi jotain päätellä.

Tuolta löyty sekin että mihin nuo tiedot perustuvat http://www.hs.fi/vikasarja/ohje/

Viimeksi muokannut hena : 28.12.2010 16:01
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
L200 2ov, Pajero 3ov, Hilux 2ov, land cruiser 3ov. maastopeliä Maasturiprojektit 5 25.03.2009 19:23
Land Rover VS Land Cruiser jussi83 Tekniikka & Jutustelu 13 05.01.2009 20:15
Uusi Pajero / Uusi Land Cruiser Tekniikka & Jutustelu 35 15.08.2007 18:45
M: Land Cruiser LJ-70 PikkuF O/M/V Muut 0 10.06.2005 22:18
Pajero/Land Cruiser automaatin kulutus HiluxMan Tekniikka & Jutustelu 2 31.12.2004 15:38


Sivu luotu: 18:12 (GMT +2).