Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester
Oliko se nyt niin, että taka-akselin toisen puolen putki voi olla irti banjosta ja joustaa vain rasituksessa => pinioni kiertyy liikaa ja pinionin ristikko menee liian jyrkkään kulmaan aiheuttaen moisen äänen?
|
On sekin mahdollista, mutta todennäköisempänä pidän ihan tavallista "axle wrap":iä. Eli siis kaasua painaessa koko taka-akseli kiertyy kardaanilta pinionille tulevan väännön takia. Aika tavallista lehtijousitetuissa autoissa (varsinkin SOA- setuppina, kuten Cherokee), joissa ei ole traction baria estämässä tätä.
Cherokeen takaperässä on aika lyhyet jousipedit -> lehdet pääsee kääntymään varsin helposti S- mutkalle. Käytännössä taka-akselilla niin että pinioni kääntyy ylös eteenpäin mennessä, peruuttaessa alas.
Tässä juutuubi- esimerkki asiasta:
http://www.youtube.com/watch?v=T5YPX...eature=related
Lainaus:
Mites se korjataan? Hitsataan putki päältä kiinni banjoon? Mites sen edes testaisi? Pitääkö laittaa vaimo roikkumaan kynnyksestä auton alle kurkkimaan ja sitten hanaa? Ehkä videokameralle voisi keksiä uuden telineen...
|
Hitsataan sopivalla puikolla banjokoppaan kiinni koko matkalta putket, jos kyse on siitä että akseliputki kiertyy banjokopan sisällä.
Jos kyse on axle wrapistä, niin joko rakentaa traction barin tai vähintään laittaa pidemmät jousipedit.
http://www.youtube.com/watch?v=GX1zW...eature=related