Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #28  
Vanha 12.04.2010, 23:34
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 714
Perusasetus

Vinssiohjain


Terve vaan. LEM (linkit mitkä laitoit) on tunnettu virta-anturi valmistaja. Tekee molempia tyyppejä. Cloced loop menetelmä on tarkempi, mutta vaatii vastavirta käämiin jonkin verran tehoa. Paristokäyttöisissä pihtivirtamittareissa käytetään open loop menetelmää edellämainitusta syystä. Open loop periaatteella toteutetussa tasavirran mittauksessa ehkä hankalin asia on sydämmen magnetoituminen eli remanenssi vuo. Tämä näkyy käytännössä siten, että jos lähdetään nollasta ja käydään vaikka sadassa Amppeerissa ja palataan nollaan niin mittaus ei putoakkaan enää takaisin nollaan vaan jää esimerkiksi muutamaan Amppeeriin. Jos käännetään virran suunta ja käydään vaikka -10A virrassa ja palataan nollaan niin mittari on taas nollilla. Edellämainitusta syystä lähes kaikissa pihtivirtamittareissa on DC virta-alueen nollaus.
Oma mittaus on tehty open koop menetelmällä koska se on yksinkertaisempi ja tällaisessa vinssin moottorin mittaamisessa suuruusluokka ratkaisee eikä tarkkuus. Toinen hyvä peruste on, että proto on tehty siitä kamasta mitä sattuu miljoonalaatikosta löytymään.

Tässä kuva kehitteillä olevasta vinssiohjaimesta.



Tässä tarkempi kuva virta-anturista


Nyt pitäisi vaan löytää jostain kestomagneettimoottorilla oleva vinssi testausta varten. Sarja ja Compound moottorit eivät sovellu tähän kytkentään. Sarja ja Compound koneissa suunta vaihdetaan kytkemällä kenttäkäämit eri päin suuntaa vaihdettaessa. Kestomagneettikoneessa koko moottorin napaisuus vaihdetaan suuntaa vaihdettaessa. Tässä muuten syy miksi "normaalin" vinssin ohjausreleiden kytkentä näyttää niin omituiselta.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_6899.jpg‎
Views:	4324
Size:	93,2 Kt
ID:	11979   Click image for larger version

Name:	IMG_6904.jpg‎
Views:	4272
Size:	89,8 Kt
ID:	11980  
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Suzukin vanteita LaaLaa O/M/V Renkaat ja vanteet 21 13.07.2007 09:21
suzukin rakentelua .. longfiedteam Linkit 2 10.01.2007 19:38
Tarinoita tosi elämästä (työ sellaisesta) Ex_inkkari Chit-Chat 5 15.11.2006 23:18
o: suzukin luke_L O/M/V Muut 0 14.11.2004 21:52
Tarinoita TV-lupatarkastuksista Laskos This And That 0 11.10.2002 10:55


Sivu luotu: 23:03 (GMT +2).