Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #17  
Vanha 29.09.2008, 23:21
macro:n Avatar
macro macro ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.06.07
Sijainti: Kempele, Finland.
Viestit: 537
Perusasetus

Nostetaanpas tätäkin.

Maasturi kuume ei ota laantuakseen, joten kai se sellainen on ajoon hankittava. Minulla oli viime kesänä pari kuukautta Datsun Kingcab 2.5d ja alla mutiaiset. Noilla etenemiskyky riitti omaan käyttöön. Ajoin myös joillakin mukana tulleilla vanhoilla talvirenkailla joista nyppäsin nastat pois (olivat hiljaisemmat arkiajossa asfaltilla), mutta niiden kuvio tuntu tukkeutuvan aivan liian herkästi ja aiheutti hikipisaroita otsalle korvessa ajaessa kun ei vinssiäkään ollut. Typeryyksissäni menin tuon Datsunin myymään pois, mutta sen ainakin opin että seuraavassa maasturissa pitää olla ohjaustehostin.

Mutta nyt sitten on hakusessa taas lavamallinen neliveto. Hintahaarukkaa olen ajatellut n.2000-3500e. Bensakoneisissa kiinnostaa inhimillisemmät ajomäärät dieseleihin verrattuna samassa hintaluokassa, mutta tuo lopullinen polttoaineen valinta on vielä tässä vaiheessa arvoitus. Mahdollisina vaihtoehtoina olen pitänyt Nissanin Kingcappia ja Mazdan B2600:sta, tai jos ruotsin puolelle innostun lähtemään niin sieltä voisi tuoda bensa Hiluxin.

Hiluxia täällä kyllä hehkutetaan, mutta tiedän että Nissaninkin etenemiskyky piisaa tarpeisiini (vanhojen metsätiepohjien ajelu, kuivilla kankailla ajelu). Outo auto minulle on tuo Mazda. Ja minkälaisia kulutuseroja noissa autoissa on eri merkkien välillä, taikka bensa vastaan dieseli vertailussa. Niva, SJ, Samurai, jne. on hirvihommissa tulleet sen verta tutuiksi, etten niitä kelpuuta, koska myös arkiajot (koulumatkat) tuolla olisi tarkoitus hoitaa. Ja myös melutaso eri merkkien kesken, sekä kulkupuoli (reilua satasta pitäisi kohtuudella voida ajaa) kiinnostaa. Tuolla datsun+mutiaiset ei juuri yli 80 kehdannut ajaa, nousi melutaso sen jälkeen niin merkittävästi.

Mutta nyt vinkkejä, mitä ottaa huomioon tms. jolla vähän supistaa vaihtoehtoja. Sopivia yksilöitä on ennenkin haettu satojen kilsojen päästä joten se ei ole esteenä, kun mieluinen auto löytyy. Ja lopuksi tärkeimpänä kysymyksenä, että löytyykö mistään netistä maahantuotujen pakettiautojen veropäätöksiä? Nuita vm. 93 vanhempiahan voi tuoda ilman veroja, mutta esim. ruotsissa näkyy silloin tällöin varsin kohtuuhintaisia ~96 Kingcappeja dieseleinä, eli voisi arvioida paljonko tulisi veroherralta rankaisua jos sellaiseen erehtyy sotkemaan kätensä. Tullin sivuilta olen löytänyt veropäätöksiä vain henkilöautoihin.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Volvo Laplanderin hankinta Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 27.08.2008 08:14
Osakasko hyvä hankinta joker Tekniikka & Jutustelu 2 18.08.2007 08:40
Veten -87 hankinta Vuosimallit 1984-1996 22 09.11.2004 11:50
Vanhan rangen hankinta? Tekniikka & Jutustelu 20 19.03.2004 22:27
Veten hankinta Vuosimallit 1984-1996 11 05.09.2003 07:28


Sivu luotu: 22:51 (GMT +2).