Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #3  
Vanha 01.12.2005, 14:08
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Vähemmän on tietysti aina parempi, mutta esim. australialainen AXT joka tekee valmiita turbosarjoja 3B:hen suosittelee korkeimmaksi ahtimen jälkeen mitatuksi pakokaasun lämpötilaksi 600-650 celsiusastetta (kuulostaa korkealta, mutta toisaalta vastuukysymykset ovat varmaan huomioitu tuossa arviossa). Yleinen dieselimoottorien suurin lämpö taitaa olla n. 700 asteen hujakoilla - varmistan tämän vielä kun pääsen kotiin.

Ennemmin ne männät ja venttiilit sulavat sen johdosta että turbon pakopesä on liian ahdas ja pakokaasut pääsevät takaisin pyttyyn välitahdin aikana, kun pakopaine on huomattavasti ahtopainetta suurempi.

Osaltaanhan turbiini hyödyntää pakokaasn lämpöenergiaa kompressorin pyörittämiseen, joten oikein korkeaviritteisissä mootttoreissa pakosarja lämpöeristetään jotta mahdollisimman vähän lämmöstä pääsisi hukkaan säteilyn muodossa ja enemän menisi paineen nostamiseen.

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pakokaasun lämpötilamittarista Tekniikka & Jutustelu 43 11.12.2007 00:54
Pakokaasun lämpömittari? Repro Tekniikka & Jutustelu 0 04.05.2006 18:02
Pakokaasun takaisin kierrätys. Ooppeli Tekniikka & Jutustelu 11 27.03.2006 17:45
Moottorin lämmöt SKO Tekniikka & Jutustelu 3 09.03.2006 16:50
Koneen lämmöt korkeallako? MIC4-90 Vuosimallit 1984-1996 43 23.08.2003 17:21


Sivu luotu: 07:22 (GMT +2).