Ilman ennakkovaroitusta yhtäkkiä kävi 2-3:lla sylinterillä. No eihän siinä muu autanut kuin vikaa etsimään. Landella talvehtinut pajaskooppi esiin ja mittaamaan. Sytytysjärjestelmä näytti olevan kunnossa.
Pakkia perusasioihin. Kaikki suuttimet kilkuttivat hienosti kepillä kuunneltuna. Harhaan johtava havainto oli, että märällä rätillä kokeiltuna kaikki pakoputken kaaret keittivät rättiä. Puolia, ja johtoja mittaamaan ja vikahan löytyi. Nelosen tulppa 16kohmia mikä on suurjännitteellä täysi oikosulku.
Helvetinmoinen ähräys, että sai tulpan ulos. Synkän näköinen.
Vanha Bosch Jetronic ruisku kun ohjaa kaikkia suuttimia rinnan niin juuriviaksi voi päätellä nelosen suuttimen vuotoa ja heikentynyttä "sumun tuottoa"
Sanontahan kuuluu: Harrastus on väärä jos siihen ei mene kaikki rahat. Eikun tilausta maailmalle. Tehdasuudet evo suuttimet sun muuta krääsää. Yllätys oli, että K100:n tulpat Bosch X5DC ovat muuttuneet harvinaisiksi.
https://kpartsholland.com/collection...ew-13641461523