Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX
Omaan rojektiini (kyllä se joskus valmistuu) laitan hiluksin vakiorummut taakse,juurikin käsijarrun takia. Miettikääpä tilanne kun pitäsvinssata ja ankkurointi ei oo mahdollista,eli neliveto päällä ja pysyy minkä pysyy. Levyjarrun paras käyttöominaisuus on juuri se ettei lukitu ja jarru voima on lineaarinen ja jäähtyy jne. kun rumpu jarrun paras puoli on juuri se että pysyy lukittuna pienemmällä voimalla kun levy. Ja maasto autossa käytännölliset ominaisuudet painaa enempi kuin ajo tai muut ominaisuudet,ainakin mulla. Siksi rummut takana. Jos jostain syystä laittaisin levyjarrut niin Esim. Ivecon pikku kuorkeissa (35S13 tais olla malli) oli mekaaninen käky ja pienehköt levyt takana,tosin myös melko pitkä käkystaga.
|
Rummussa on vain maastoajoa ajatellen se huono puoli että kuravelliä täynnä se toimii kovin kehnosti. Aikanaan itse siirryin hiluxissa levyjarruihin juuri tämän takia. Siihen loppui jarrujen katoamiset metsässä.