Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #6  
Vanha 08.01.2025, 20:25
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 742
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Toi 35-40cm lunta voi olla aika haastava perus citykikottimelle. Eli juurikin sille Touaregille. En myöskään tiedä onko ne kuin luotettavia kun ne on vag tuotteita? Tuppaa nykyajan vagit olemaan todella surkeita laadultaan ja luotettavuudelta. Lisäksi jos katsot tuollaisia touaregeja sisältä niin kaikki napit on aivan puhkikuluneet. Enkä usko kyllä touaregin kauhean hyvin vakiona etenevän jos siellä on 40cm lunta.
Riippuu kokopaljon kanssa millaista lunta on. 35cm pakkashöttöä nyt ei ole ongelma edes perus etuvetoautolle. Eikä tuollainen touareg nyt mikään citymaasturi ole. Siitä ns.offroad versiot on kyllä enemmän maastoautoja vakio kunnossa kuin vakio gen 3 tai 4 pajero. Teknikka murheiltäkin kyllä aikapitkälle välttyy jo tuon annetun budjetin yläpäässä olevien yksilöiden osalta. 3.0tdi on koko varma laite ja perässä oleva aisinin laatikko on mitoitettu paljon isommille tehoille kuin mitä vakio 3.0tdi tarjoaa. Matkustusmukavuuskin hieman eri tasolla kuin pajerossa

Itse ehkä ensin miettisin mikä ominaisuus on se mitä eniten haluaa painottaa koska kaikki maasturit on hieman erilaisia ja jokaisella omat vahvuutensa. Esim. kärryn edessä touareg pieksee kyllä sorennon ja cruiserin, mutta taasen sorento ja cruiseri on metsässä mahdollisesti hieman parempia ja helpompia ehostaa siihen tilaan.

Sitten toinen on että autot on tuossa iässä ja hintahaarukassa jo yksilöitä. 7t€ saa varmasti hyväkuntoisen sorennon, mutta samalla rahalla saa cruiserin missä suuri osa raudasta on muuttunut ruosteeksi.

Parhaitenhan tuohon tarkoitukseen sopisi jokin jenkki diesel. Kuorma-autona verot on onnettomat. Rameihin ainakin saa hyvin osaa suomesta ja maailmalta. Eikä kohtuu kokoisen pyörän kanssa kulutus nyt mikään järjetön ole, varsinkaan maantiellä. Kärry tulisi kivasti perässä ja 40cm lumessa ainoa mikä osuu lumeen on akseli.


Ja viimeinen on se mitä lepoanttikin sanoi. Autoa ei passaa ostaa hätäisesti jos etsii hyvää yksilöä. Pitää valkata sopiva/sopivat ja alkaa kyttäämään. Se yleensä palkitsee lopussa sekä jää ylihintaiset romut ostamatta.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään 2 venettä, iso ja pieni legless O/M/V Ajoneuvot 0 25.03.2013 21:45
Mikä uudeksi (city)maasturiksi? Myös metsään. Rinssi Tekniikka & Jutustelu 17 19.02.2013 10:01
Myydään Pari venettä patsuk O/M/V Muut 3 10.10.2011 21:30
Mikä maasturiksi? legro Tekniikka & Jutustelu 15 06.01.2007 16:48
L200 Maasturiksi L200-01 Tekniikka & Jutustelu 0 05.09.2005 19:19


Sivu luotu: 16:38 (GMT +2).