Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #16  
Vanha 13.06.2024, 06:30
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.710
Perusasetus

Katsele ensiksi nykyisen tieliikennelain mukaiset vaatimukset kaarista ja niiden mitoituksesta, sitten tutkit ns. J-liitteen mukaiset niin huomaat, että mikään ei täsmää yhteen.

Jos auto on kilpipeli niin akk j-liitteen mukaiset ei kelpaa katsastuksessa, niiltä osin nykyiset rakentelumääräykset pielessä. Offipuolen kisaamispykäliin en ole koskaan perehtynyt, että täytyykö siellä olla ne akk:n hyväksymät kaaret. Ratapuolella ei kelpaa kuin akk kaaret, ja ne ei ole tieliikennekatsastuksessa enää ok.

Kyllä kaatotilanteessa hyvin kiinnitetty pääkaari vaikka ilman takatukia suojaa jollakin tapaa. Tuo rättikaton kehikkoehdotus on hyvä, siitä vain leimalle selittämään, että ei nämä ole kaaret ja siksi täytyy hyväksyä.

Viimeksi muokannut lepoantti : 13.06.2024 21:26
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Land cruiser 1+2 etupenkit, turvakaaret bj40 kairala O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 20.02.2015 13:07
Ostetaan Turvakaaret SJ 413 ja 410 Vilkutin O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 09.04.2011 15:40
Myydään turvakaaret sj-410 KG O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 08.05.2010 10:11
Ostettu BJ:n Turvakaaret Gegguli86 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 09.01.2010 21:36
turvakaaret hj Tekniikka & Jutustelu 5 09.03.2005 08:24


Sivu luotu: 19:54 (GMT +2).