Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hj
|
Tuo lehden ongelma koskee käytännössä kaikkia Kian ja Hyundain automaatti nelivedolla olevia autoja. Ne boorit kuluu niistä kun ei niitä rasvata mitenkään. Ratkaisu asiaan on rasvaa ne niin ne ei kulu. Jos se hajoaa niin korjaus maksaa sellainen 4000e mitä tuosta on lukenut. Toki boorit voi sorvaa pidemmäksi, mutta miten mahtaa sitten toimia kun pieni osa enää ottaa booreihin kiinni..
Mutta tuo ongelma ei koske noita ihan vanhimpia pelejä. Eli 1-koppaista Santa Fe:tä, eikä tuota lisävarusteista Sorennon nelivetoa. Mahdollisesti ei myöskään ekoja sportageita tai tusconeita. Niissä on eri järjeselmät. Vuoden 2006 Santa Fe aloitti ainakin tuolla systeemillä missä boorit kuluu ja siitä eteenpäin kaikissa 4-vetoisissa kioissa ja hyundaissa on se sama systeemi missä boorit kuluu. Ilmeisesti se hajoaa 100-200tkm kilsoilla. Varmaan riippuu paljon se on voimaa käyttänyt nelivedolle?