Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nemola
Juutuuppivideoiden perusteella rohkenisin olettaa, että ainakin vielä 215 leveällä renkaalla ja vakiovanteella kriittisin mitta olisi eturenkaan ja sen edessä olevan läpän (ja ehkä sisälokarin) etäisyys renkaan ollessa käännettynä.
|
215/80R15 kokoiset renkaat ovat nyt pyörineet vakioalustaisen Jimnyn alla reilun puolensataa kilsaa ja kokeilujen perusteella eivät ota kiinni mihinkään vakiovanteiden speksejä vastaavilla tarvikevanteilla (Oxxo Forrest). Aivan 100% varma ei voi vielä olla tuosta täydestä koskemattomuudesta kaikissa joustotilanteissa kaikilla kuormilla, koska pelivaraa jäi vähimmillään ehkä noin puolisen senttiä, mutta yritystä oli kyllä ristiriipunnan verran ratti käännettynä. Silloin hiukan yllättäen pienin pelivara olikin eturenkaan edessä olevan tuon alaläpän sijaan sen yläpuoliseen sisälokasuojaan. Sen verran vähän jää pelivaraa, että samassa koossa muilla renkailla raapiminen voi olla tapauskohtaista (esim. pinnoitetut renkaat).
Renkaiksi valikoitui "tuhannen ja yhden yön renkaiden" rengaslotossa Cooper Discoverer A/T3 Sport 2:n sijasta Cooper Discoverer A/T3 Sport. Vanne + rengas painaa noin pari kiloa alkuperäisiä enemmän.