Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67
Ootko varma, ettei auton aivoja BCEM;ää ole sorkittu aiemmin millään lailla? Jos Diesel-malli, niin siitä ei kylläkään ole kokemusta, saattaa olla tietysti eroa bensamalliin...
Ja sellaistakin on sattunut itselleni, että VAIKKA ajonesto on disabloitu, kun avaimen synkkaus häviää, ei käynnisty > "engine disabled press remote key".
Ja vaikka painaa ja patteri olisikin kunnossa, auto ei tunnista avainta kun synkronointi on jostain syystä "kadonnut", patteri oli kuitenkin ok.
Sattunu pari kertaa kauppareissulla. Synkkauksen jälkeen lähtenyt taas toimimaan kuitenkin. Omassa vm. '98 4,6 HSE:ssä se tapahtuu siten, että painetaan avaimen lukituspainike pohjaan kun työnnetään avain kuskin oven lukkoon (ovi siis suljettu) ja käännetään vasemmalle, pidetään siinä 3 sekuntia, käännetään takaisin suoraan, vedetään avain pois ja päästetään lukitusnappi ylös.
Tämä on siis eri proceduuri kuin EKA-koodin syöttö, jolla ohitetaan ajonesto.
|
4,6 HSE myös tämä, mutta empä tietenkään varmaksi voi mennä sanomaa, etteikö olisi jo sörkitty. Ainakaan kokonaan sitä ajonestoa ei ole poistettu, eikä se käsittääkseni ole mahdollistakaan, kuten itsekkin kirjoitit. Tämä yksilö ei kuitenkaan välitä esim. virran loppumisesta mitään, muuta kuin vetää ovet lukkoon virran taas palauduttua.