Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies
Jos se sähkö vehje on kaupungissa parkissa, ei hullummalta tuntus lämmittää eka diesellämmittimellä. Jos ei oo tarpeen ni ei sitten, mut en yllättys jos tarve tulee.
|
No jos ajattelet että siellä olis normaali sisäpuhallinta yli tuplasti tehokkaampi 4kw lämmitin mikä on sen 10min päällä niin ei se hirveää lovea tee 80kwh akkuun.
Ja mitä seurannut niin ei se pakkanen sitä kantamaa tapa vaan vesisade/loskakeli ylipäätään kaikki mikä vastustaa pyörän pyörimistä.
Edit.
Nopsalla googlauksella löytykin heti teslabjörnin testi. Teslan Model 3 kulutti -20 asteen pakkasessa 4,5h leiriytymisen aikana sähköä kaikkiaan 11,55kwh eli tuntia kohti 2,56kwh. Tämä sisältäen kaiken muunkin lämmityksen lisäksi. Akkuprosentteina ajateltuna 3,67%/tunti.
Ja jos lämmitystarve olisi nyt sen 10min sijaan 20min niin energiaa hukkuisi 0,85kwh mikä vastaa tuollaisen teslan pakkaskulutuksella 3,8km matkan kulutusta. Toisin sanoen ei mitään järkeä alkaa lämmittelemään webastolla tms tuollaista sähköautoa.
Linkki videoon.