Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 07.06.2021, 11:53
Mr_Peace Mr_Peace ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.03.08
Sijainti: Nastola
Viestit: 235
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tumppumies Näytä viesti
Herätellääs taas.

Kinkku pomppas katsurilla kuormaventtiilistä (ja reiästä rungossa, liian leveistä renkaista ja alapallonivelistä). Näyttäis olevan saatanan heikko saatavuus noille venttiileille ja kiire olis. Onko kellään tietoa mitään tietoa mistä vois saada, suomessa yks varaosaliike myy ja heille on tulossa parin viikon sisään, sitten on ebayt ja amazonit mistä kestää joka tapauksessa kauan toimittaa. Nää maksaa varmaan tonnin marmoritiskiltä?
Omasta poistin kokonaan ja laitoin konehuoneeseen takalinjaan tän tapaisen:
https://www.race.fi/fi/product/45000a/obp-biasvalve

Lisäksi mukana oli tulostettuna nivaska trafin säädöksiä:
https://www.finlex.fi/fi/viranomaise...i/454001/46612

Tosta näytin erityisesti tämän kohdan:
3.12 Jarrut
Ajoneuvon nestetoimiset jarrut saa vaihtaa, jos:
1) jarrut ovat alkuperäisiä tehokkaammat ja peräisin ajoneuvosta tai tarkoitettu
ajoneuvoon, jonka akselimassa tai valmistajan sallima akselimassa ja moottoriteho vastaavat vähintään muutettavaa ajoneuvoa;
2) jarrusatula tai -kilpi on kiinnitetty ruuviliitoksella suoraan tai soviteosaa käyttäen olka-akseliin tai vastaavaan taikka taka-akselistoon; omavalmisteisten
soviteosien lujuudesta on esitettävä katsastajalle lujuuslaskelma;
3) jarrupääsylinteri on toiminnalliselta mitoitukseltaan jarrujärjestelmään sopiva; tarvittaessa on käytettävä tehostusta;
4) jarrupolkimen ja jarrupääsylinterin kiinnityksien on oltava vähintään alkuperäistä vastaavat;
5) jarruvoiman jakaantuminen akselien välillä ei muutoksen seurauksena muutu
alkuperäistä huonommaksi; jarruvoiman oikean jakautumisen aikaansaamiseksi jarrujärjestelmästä saa poistaa tai siihen saa asentaa akselistokohtaisesti jarruihin vaikuttavan säätöventtiilin; asennettu säätöventtiili ei saa olla
ajon aikana säädettävissä;

6) muuta kuin lisävarusteena olevaa jarrujen lukkiutumisenestojärjestelmää ei
poisteta eikä levyjarruja vaihdeta ajoneuvon vertailuajoneuvoon kuulumattomiksi rumpujarruiksi.


Ja tietenkin kannattaa jutella katsurille ensin asiasta ennen kuin tekee muutoksia. Toiset katsurit tuon hyväksyy mukisematta, toisille kaikki muutokset on saatanasta ja leimalle saisi tuoda vain uusia virheettömiä autoja...
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 13:31 (GMT +2).