Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mhjkl
https://www.tokmanni.fi/teboil-super...-6415790365217
ite laitan aina kesäksi nuo L200:seen, on todella pesevä öljy syksyllä kun laittaa diamomd diisselit ja katsoo parin viikon päästä tikkua niin eipä ole paljoa mustunu kun tuo hpd putsaa koneen aina kesän aikana.
oon raskaankaluston huollossa töissä ja kun kuorkeissa käyttää venakopan irti niin ne joilla on ajettu teboililla ovat todella siistissä kunnossa, ei ole mustaa jankkia paikat täynnä.
ei kannata sitte säikähtää ku eka kertaa valuttaa nuo hpd:tulos on aivan pikimustaa se öljy ku tulee vanhat kuonat pois
|
Siis noita teboilin Superhpd öljyjä löytyy 5w-40 ja useampia siltä valiltä.
Ja jos noista shpd öljyistä hounoja puolia hakee, niin tuon pesevyyden lisäksi on se, että käsittääkseni öljy ei ole ikuista, ei edes isältä pojalle...
Mutta jos edes kerran vuodessa vaihtaa, niin pitäs olla hyvä.
Ja sitten taas se varoituksen sana; Jos laitat pesevät, esim. superHPD öljyt koneeseen, niin seuraa öljyjen väriä; jos muuttuu mustaksi, niin öljynsuodatin vaihtoon uudelleen noin puolen tankin kohdalla, ja sitten tuhannen km? kohdalla, ja vielä 2500 km kohdalla, ja 5000 km kohdalla kannattaa vaihtaa öljyt ja suodatin.
Jos rahasta on yhtään kiinni, niin noita halvempia suodattimia mieluummin kuin suodattimen vaihtoa lykäten....
Sillä, jos varsinkin vanhalla/paljon ajetulla, johon on laitettu halvimpia öljyjä (täyttää kyllä vaatimukset, mitä huoltokirjassa on) öljytilaan on kertynyt "pikeä", varsinkin kylmimpiin kohtiin, esim. venttiilikoppaan.)
Ja kun tämä pikikerros irtoaa, niin suodattimeen kertyy hiutalemaista "pikeä"
ja kun suodatin tukkeentuu tästä, niin ohivirtausventtiilin kautta (kuten kaikki kylmä öljy) nämä hiutaleet pääsee öljykanaviin, ja tukkii joko kiertokangen öljykanavan Tai jonkin muun, ja koneremontti.... """vaikka parhaat (pesevät-)öljyt laitoin 5000 km sitten""""
Ja sitten, kun tilanne vakiintunut, niin suodattimen laadusta ei kannata tinkiä viimmeistä euroa.