Kun etsin metsäautotiekelpoista kulkinetta oli vaihtoehtoina foresterin lisäksi dusteri, sorento, jimny ja niva.
Dusterilla olen ajanut muutaman kerran, enkä osaa pitää sitä huonompana tai parempana metsätieautona. "offroad-viritys"osia siihen on paremmin saatavilla, se on plussaa. Minulla on ollut muutama rellu käyttöautona ja kaikki muistot niistä ei ole kultaisia. Tämä vaikutti hieman, kun mietin laatuaspektia mutulla. Ranska&Romania vs Japani.
Kia Sorenton totesin omaan käyttööni hieman isoksi möhkäleeksi. Tilaahan siinä on tietty enemmän. Sitä en tarvitse niin paljoa. Ymmärtääkseni Hyuandain Santa fe on melko lailla samasta puusta veistetty.
Suzukit ovat minulle jääneet tuntemattomaksi. Uudemmat Jimnyt kyllä vaikuttavat kivoilta "leikki"autoilta mutta ovat hieman hinnakkaita.
Pitkään mietin Nivaa. Mutta kun asvalttiajoakin tulee runsaasti, niin järjen ääni kielsi. Tästä autosta saattaisin innostua vielä tulevaisuudessa, jos maastoajonälkä kasvaa.
2kpl Jokohamoja tuli ja toisia vielä odotellaan. Tilasin moottorinsuojapanssarin skid-plate.comista hintaa 152€. Pitäisi olla 3mm terästä. Takamurkulan ja vaihdelaatikon suojat tilasin Alvadista yhteishintaan 166 €. Näitä odotellessa...
|