Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #31  
Vanha 23.07.2020, 14:52
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Asiaa sivuten HDJ80 35 pyörillä ja 4" korotus. Onkohan 10" droppikoukku hyvä? vai pitäskö olla 12" tai enemmän? Puskurin alalaidan korkeus on noin 61cm ja koukun runko tulee puskurista läpi joten sen keskikohta on kait noin 64cm, siitä jos laskee 10" dropin niin tuloksksi tulee noin 39cm. Asennuskorkeus määritelty 35 - 42 cm joten menee about haarukkaan jopa 37" renkailla.

Mikä on yläraja koukulle että sillä vielä voi vetää esim. traileria. Toimiiko jos yli tuosta 42cm rajasta, esim 48cm?
Luultavasti just passeli. Toi 42 cm lasketaan kuormatusta ajoneuvosta, taka-akseli siis suurimpaan sallittuun massaan asti kuormattuna, eli tyhjässä autossa voi olla helposti 10 cm ylempänä niin on laillinen vielä.

Käytännössä kuulan korkeuden hyvä olla jossain ajotilanteessa 40-45 cm luokkaa niin 2-akseliset tönkköjousiset traikut tulee suht oikeassa asennossa perässä.

Ja kuulan korkeus maasta mitataan kuulan keskikohtaan, ei nupin päälle.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajeron (-88) vetokoukun pultit Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 2 13.08.2010 07:37
Ostettu SA vetokoukun tai vastaavan juba O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 14.03.2010 20:28
Vetokoukun irrotus MattiH Tekniikka & Jutustelu 3 10.11.2008 19:33
O: Ostan Uaz:n vetokoukun ( SA-malli) IsoA O/M/V Muut 9 27.07.2005 07:54
Vetokoukun "painoista" pee Tekniikka & Jutustelu 16 13.05.2005 22:24


Sivu luotu: 06:38 (GMT +2).