Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Aiemmin kerroit että öljyä kuluu ylärajasta alarajaan 10 tkm ajolla.
Tämä on aivan normaali määrä; pikemminkin niinpäin, että jos puoli miljoonaa ajettu ei syö tuonvertaa, niin silloin kannattais olla huolestuneempi.
Jos käyttö on raskasta, niin kannattasko vaihtaa öljyt esim. 7500 km välein tai vaikka vieläkin aikaisemmin?
Taisi olla minun hodarissa tuo 7500 vaihtoväli.
Minä vaihdan öljyt viimmeistään tuolla 7500 km seudulla, vaikka on kohtuu hyvät öljyt käytössä (teboil shpd 10w-40)
Minusta tuo aikainen öljynvaihto on niin edullinen henkivakuutus koneelle, että vaikka öljyä on tuplasti sen verran, mitä tuon tehoisissa nykyautoissa, tuo n. 40 euron satsaus on kannattava.
Talvella minulla hodari yleensä aina lohkolämppärissä väh. tunnin ennen ajoonlähtöä.
Jos ajaa offroadia, niin varsinkin silloin kannattaa pitää öljyt lähempänä ylä- kuin alarajaa, että öljypumpulle riittää varmasti öljyä.
|
Tuli ajettua 12tkm Teboilin Gold S 5w-40:llä ja 35tkm ajettu ja ammatilaisella tehty turbo meni aivan sohloksi ja tuuttas öljyt pakoputken kautta pihalle. Onneks tais mennä vaan turbo kun käytin hetken öljyn lisäyksen jälkeen, niin kävi ihan hyvin. Tiedä oisko RVS auttanut konees, mutta turbossa ei näemmä

Öjynpaineen valo ei ehtinyt kyl syttyä. Nyt voiskin sitten alkaa vaihtaa vähä aikasemmin ja ostaa parempaa öljyä kun oppirahat tuli maksettua.
Turbomies kehu Tribo Dyn ja Del-Ron öljyjä, joissa pintapaineen kesto eri tasolla kuin markettiöljyissä. On tietysti öljyn vaihdon hinnatkin eri tasolla varsinkin jos kilsoja tulee useempi kymmenen tkm vuodessa.
Tribo Dyn vähän eri tasolla kuin muut öljyt
https://www.theseus.fi/bitstream/han...ce=1&isAllowed
Tuota vois kuulemma sekottaa normiöljyn sekaan jos ja kun ei kukaan raaski ostaa pelkkää tuota.