Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rak
Noissa salamarautasysteemeissä on sitten se, että vain toinen akku saa laturilta virtaa silloin kun ajetaan ylijännitteellä. Tai pitää rakentaa toiselle akulle täysin muusta autosta eristetty lataus.
Ei sillä, itsekkin pohdiskelin ylijännitteen käyttöä, mutta meni akut huonoksi ja laitoin vaan yhden akun, niin ei enää onnistu.
|
Öm öm. Tuota eikös molemmat akut saa latausta normaalisti ? Mutta lataus on edelleen sitä 14.4 volttia

? Tuosta tuli vielä mieleen semmoinen idea. Miten toimisi ihan vaan näin, että kytkisi akut sarjaan. Vinssille otettaisiin vain sieltä se 24 volttia. Ja väli akusta muulle autolle se 12 volttia. Lataus olisi edelleen tuo 14.4 volttia. Käykö niin että särkee toisen akun todella nopeasti ? Tällöin voisi laittaa 24 voltin moottorin vinssiin ilman mitään salamarautoja.
Googleen kun kirjoitti parallel switch, niin löytyi selkeitä kytkentä ohjeita.
Hyvä jos foordin sai sillä elpymään

. Lukiko siinä salamaraudassa missään minkälaisia virtoja se kestää ? Niistä kun ei ole mainittu millään sivulla.