Vanha uskollinen kauppakassi V70 turbo volvo -97 alkoi savuttelemaan sinistä/harmaata silloin tällöin. Enimmäkseen silloin kun jarruttaa moottorilla niin pölläyttää koko tienoon siniseksi, normi maantieajossa sitä ei niin huomaa mutta aina kun kierrokset laskee. Mittasin puristukset ja kaikki oli ihan ok. Ajattelin että vika viittaisi venttiilivarren kumeihin joten aloin valmistelemaan kannen poisottoa. Siinä turbon putkia irrotellessa huomasin että ne olivat sisätä tuoreen öljyn peitossa, samoin turbo itse sisä- ja ulkopuoleltakin reippaasti. Kansi jäi irroittamatta ja nappasin puhaltimen pöydälle. Akselissa ei ole väljää mihinkään suuntaan ja pyörii kevyesti. Voiko se silti tunkea öljyä imusarjaan? Joskus olen kuullut juttua näissä tukkoisista paluuputkista. Jos sieltä putkesta joku tukos löytyy niin tuosta turbosta on sisältä kuitenkin antautunut kai jotain? Vieras kapistus mutta ajattelin itse mielenkiinnosta avata/korjata jos taidot riittää, jos sieltä jotain korjata kannattaa? Moottori on siis 2.5 bensaturbo (B5254T). Jotenkin ajattelin että turbon hajoamisessa tulisi sinistä/harmaata savua lähes kokoajan kierroksista riippumatta mut miten mahtaa nyt olla?