Nostellaas ketjua, kun ei uudempaakaan silmään sattunut. Eli Hiluxin lokari menee vaihtoon kun korroosio syönyt palan pois. Eli kysymysmerkkinä tällä hetkellä on lokarin/auton maalaus. Korissa sen verran naarmuja maalipinnassa ja ruostepisteitä siellätäällä. Herännyt ajatus tela/pensselimaalaamisesta kun mehtäauto kuitenkin kyseessä ja jollain tapaa hieman ronskimpi ulkonäkö maalipinnan puolesta. Miten ihmisillä on kestänyt telamalaus ajan saatossa? Täällä ketjussakin mainitut keinohartsimaali ja mipan yksikerrosmaali kiinnostaisi, kun niillä voi ilmeisesti maalata sellaisenaan ilman sekoitteluita - voisi olla parempi telailuun?
Pohjat jollain 200-400 paperilla vanha pinta mataksi ja ruosteet pois ja peltipaljaille joku pohjamaali. Onko mitään hyötyä hioa hienommilla esim. 800 märällä ennen telamaalausta? Ja moneenko kertaan olis hyvä maalata ja miten hionnat välissä?
Ekaa kertaa autoa maalaamassa ja hommat ihan hakusessa, halpoja ruiskujakin katellut, mutta ei ole oikein paikkaa missä maalata. Ja miten nuo em. maalit tulisi ruiskusta läpi, vai tarvisko eri maalit?
E: siis ruiskumaalaustakin aatellut, mutta ei ole kuin pienehkö talli ilman mitään ilmanvaihtoa ja ruiskumaalauksesta kokemusta täys nolla.
Viimeksi muokannut hulkkmi : 24.07.2016 09:59
|