Oon tässä miettinyt muita vaihtoehtoja, kun nuo alussa mainitsemani speksit ovat näköjään vaikeita löytää yhdessä yksilössä. Juttu on se, että asumme Norjan puolella, ja XC-70 suomalainen Volvomme ei riitä meille, todella hyvä auto joka suhteessa, mutta se on parhaimmillaankin vai "2-vetoinen." Koitin pari viikkoa sitten, ja eteni pitkän matkaa sutimatta suljetulla vuoristotiellä 30-40 senttisessä umpihangessakin hienosti, mutta kun kaltevuus kasvoi...
"Naapurissa" olisi myynnissä ”edullisesti” Grand Cherokee vm. 2000, 3.1L diesel, 170.000km. On alkanut tuo kiinnostaa. Sitähän voi halutessaan korottaakin.
Mitä kannattaa em. autoa tutkiessa tarkastaa? Miten testata 4-vedon toiminta? Miten testata automaattilaatikon toiminta? Luin joskus 15 vuotta sitten Grand Cherokeen ”virallista” korjaamokäsikirjaa (jota siis valtuutetut mekaanikot käyttivät, kaverillani oli valtuutettu huolto), ja siinä muistaakseni ohjeistettiin asentajaa lämmittämään kone, jarrut lukkoon, laittamaan vaihde D-asentoon ja painamaan kaasu pohjaan ja rekisteröimään maksimikierrosluku noin 5 sekunnin sisällä. Sitten N-asentoon muutamaksi minuutiksi ja sama R-asennolla. Heitän tämän nyt hatusta, mutta kierrosten piti muistaakseni olla jotain 2200 luokkaa, jos laatikko oli siltä osin kunnossa eli ei luistanut. Tämä siis kait ”vanhan”, ZJ (1993-1998) mallin, kirjassa.
"Naapurissa" olisi myynnissä Grand Cherokee vm. 2000, 3.1L diesel, 170.000km. On alkanut tuo kiinnostaa.
|