Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #20  
Vanha 01.02.2016, 12:08
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
Mase nyt tiivisti tässä ne kaikki syyt, miks mie henk koht inhoon noita "ajoapuja" laitetaan absitkin samaan kasaan nuiden kanssa. ajoon keskittyminen+ kohtuullinen ajonopeus+ hyvä oman ajoneuvonsa tuntemus (käsittelytaito) = turvallista liikkua oli espit ja häspit tahi ei.

miulla on menny hermot useemmin kuin kerran tuohon Rangerin ESPiin. lähtee risteyksestä ihan normaalisti ajamaan, yhtäkkiä laite päättää, ettei perän luistoa (PARI VITUN SENTTIÄ) ei sallita ja jarrua ja se jarrutus on niin saatanallisen voimakas, että rengas irtoo hetkellisesti tiestä ja auto alkaa puskemaan ja ei käänny, jonka seurauksena on lisää vitun narskutusta ja paskaa ja auto ei ole ollenkaan enää kuskin hallinnassa (automaatti vie), no loppuviimeen se on aina löytäny oman paikkansa jollakin kaistalla, mutta vituttaa tuo, kun päivän aikana oon kokeillu samat risteykset ilman homoapuja ja ne risteykset menee sillä samalla 10-20kmh nopeudella peilijäällä aivan normaalisti, no se perse ehkä luistaa sen pari senttiä, koska jäykkä nelikko ja tiukka käännös. joten onko tälläsissä järjestelmissä mitään järkeä? jos ne ei siis oikeasti toimi kunnolla. sitten se luistonestopuoli on ainakin hangessa aivan naurettava, auto jää kiinni kun näkee irtolunta :P

jos tehään ns turvajärjestelmiä, niin ne pitää tehä sellasena, että ne oikeasti toimii, suomeks systeemin pitää MYÖS LUKEA KULJETTAJAN TOIMENPITEET JA SOVITTAA OMAT KORJAUKSENSA NIIDEN MUKAAN. miettikää tätä, ennen kuin alatte keulimaan tiukan kantani takia, sitten miettikää viellä toisen kerran ja kysykää itseltänne, millanen on täydellinen turvajärjestelmä (ajonvakautus whatsoever..)? nykysellään ne ei ole, eikä ole muuten ABS jarrutkaan..

sit viellä, tuossa ko ajoneuvossa espi muuten pelaa takavedolla melkein "okei", en ole juurikaan löytäny sen touhuumisesta vittuilun aihetta, jotainhan se raksuttaa, mutta lähinnä hilpeyttä on herättäny hidas reagointi, eli voit huoleti polkasta kuivalla auton sladiin ja viiden metrin jälkeen systeemi tajuaa et voi vittu kahva edellä mennään ja sit tehot alas ja pakko oikasu, liukkaalla en ole takavetosena juurikaan ajellut, syystä että lava on lähes aina tyhjä ja en näe risteyksien kiillottamisessa mitään järkeä, autossa "kesärenkaat"= kitkat alla, pitänee joku päivä kokeilla, nimittäin suljetulla alueella ettei tule yllätyksiä.

voin olla tosiaan hiukan jäävi noita toki haukkumaan, mutta samantyylisiä kokemuksia on useista eri vehkeistä, tosin vähemmän on matala-autoja tullu ajeltua, kun ei oikein kavereiden rottelot kiinnosta ja muutenkin niillä ajaminen lähinnä vituttaa henkisesti, eli todellista testaamista ei ole tullut tehtyä. loput on sitten olleet sen verran vanhempia, ettei niiden systeemeiltä voi odottaakaan, että ne toimisi oikein, koskien lähinnä ABS jarruja (99-13 mitsu/nissan/tojota). eli oikeita nelivetosia on tullu ajeltua vähempi joissa noita varsinaisia ajonvakautuksia on. paria eri diudia ja maailman parasta kaupunkiautoo eli nelikko swiftiä, joka ei lähe lapasesta oli luistonesto tahi ei

Se tönkköneliveto jo itsessään vaikeuttaa auton hallintaa luistotilanteessa ja aiheuttaa mm. puskemista.

Täydellinen turvajärjestelmä estää ajoneuvon hallinnan menetyksen :P
Perspektiiviä laitteiden toimintaan voi hakea siitä että ärhäkämpään ajoon tarkoitetuissa vehkeissä on valittavissa erilaisia vakautuksen puuttumistasoja kuskin maun mukaan. Joten on turha odottaa että peruskäyttöön tarkoitetut vehkeet olisi suunniteltu urheilulliseen ajoon, vaan ne nimen omaan pyrkivät tähtäämään parhaan kykynsä mukaan sinne minne ratilla sojotetaan.

Mitä tulee kuljettajan toimenpiteisiin mukautumiseen niin yksi esp:n tarkoituksista on korjata kuskin tekemät virheet. Ei järjestelmä voi tietää painatko liukkaassa mutkassa kaasua tarkoituksella vai onko vatasen jalat ja omat kädet.

Mitä tulee vetoluistoneston toimintaan lumessa niin sitä ei ole sinne suunniteltu ensinkään. Lumessa eteneminen vaatii osittain sitä että rengas lappaa lunta tieltään sutimalla ja siinä hommassa luistoa ei tarvii rajoittaa.
Tässä tullaan siihen että jos tietää ajavansa lumessa niin pitää hommata sellainen kikkare jossa on nappi vetoluistoneston poiskytkentään
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
ESP toimii sittenkin Heguli Chit-Chat 8 31.01.2016 19:13
Suomen poliisi. Hyvä vai huono? tratok Chit-Chat 113 30.03.2010 16:18
O/M/V osastoiden uudistus hyvä vai huono? samisami2 Chit-Chat 28 12.07.2007 00:26
Uusi Hilu aloittelijalle - Virhe vai hyvä homma? Tekniikka & Jutustelu 52 10.07.2006 21:39
Onko raiskattu vai tuliko hyvä... Vesa Yleiset 3 29.08.2003 22:37


Sivu luotu: 19:50 (GMT +2).