Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik
laitoin sittenkin tylsät kolmiotuet. Turha tuonne auton alle piiloon on kovin kummoisia tukia värkätä. tarkkaavasilmäiset saattaa huomata, että jollain on lähteny reikäsaha hanskasta, ja sitte on painettu undo-nappia

|
Ensikksi iso peukku!
Siis siitä että näyttää, että tuo rakentelu tulee toteutettua aika vaatimattomilla puitteilla, ja jälkeä syntyy!
Ja jollain tavalla tuntuu "tutulta-" tuo Eiffel- vertaus

Noihin ylätukivarsien korvakoihin minä tekisin pari vahvistusta: rungon puolen korvakot (esim. tukivarran yläpään kohdalta/keskeltä) ottaisin kiinni molemmin puolin runkoaisaan siihen vaihteiston takana olevan poikittaipalkin kohdalle, vaikka suuruusluokkaa 30mm olevalla putkella...
Ja toinen mihin kiinnittäsin huomiota: tuo BJ-40 puolikevennetty taka-akseli putki ei ole hirveän luja; siis kestää murikasta/välityksestä tulevaa suoraa vääntörasitusta, JA molemista "tukivarsista-" siis lehtijousista tulevia voimia aika hyvin...
Mutta kun tehdään "tukivarret-" sovellus, niin tuo akseliputki voi antaa periksi/joustaa liikaa... (siis eteenpäin vedätettäessä ylätykivarsia venytetään voimalla x, ja alatukivarret työntää autoa eteenpäin etenemisvoimallaan + ylätukivasien voimalla x)
Muuten tuo tukivarsien korkeusero näyttää siedettävältä....
Työniloa ja peukku