Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68
moi!
tuo harkinanna alla oleva auto on 300g vm -80. ruoste kai noita raiskaa? Miten kone ja tekniikka puoli?
Koneena on ilmeisestikin se 5cyl riisseli, mites noi kestää? Ulkomaan foorumeilla haukutaan noi maasta puuhun!?
Saako noihin mitään "jännempää" konetta, ettei nyt ihan pyöri tientukkona.
Maanantaina oli tarkoitus käydä kaupanteossa eli vinkkejä tarkatuskohteista otetaan kiitollisuudella vastaan!
//Janne
|
Mulla on juurikin tuota vuosimallia. Kuten sanoitkin ruoste on ehdottomasti isoin ongelma nuissa. Minulla ainakin oli näkyvän ruosteen lisäksi kaikki korin kotelot sisältäpäin ruosteessa. Ilmeisesti nuita koreja ei ole maalattu upottamalla, kuten uudemmat. Niitä on todella hankalaa ja työlästä korjata. Kannattaa pohjaa koputella, ettei ihan mätä ole. Jos näkyvää ruostetta ei ole, niin tuskin kotelotkaan sitten pahassa kunnossa on. Rungossa ainoa ruostuva kohta on ilmeisesti takaiskarien ja -jousien paikat.
Tekniikan puolesta nuo on aika luotettavia vehkeitä. Toki iän myötä voi jotain ollakin. Tuo moottori on varmaan yksi kestävimmistä mitä autoihin on koskaan tehty. Tehoa ei kauheasti ole ja kulutus aika kova. Tuosta moottorista on olemassa myös turboversio, jossa on vähän reilu 120 hevosvoimaa. Asensin sellaisen omaani pari kuukautta sitten, aika pienellä sovittelulla se meni. Nyt auto kulkee satasta helposti, mutta kulutus nousee reilusti sellaisella matkanopeudella. 5-vaihteinen laatikko varmasti tiputtaisi kulutusta, mutta vaatii kardaanin lyhennyksen.