Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69
Hiaceissahan ei sitten ole turbokoneita, kun vasta uudemmassa korimallissa. Jossa on sitten käsittääkseni kokonaan eri moottori.
|
Lohko on sama kaikissa kunnes tuli d4d vuonna 2001,muistaakseni oli sähkö ohjattua pumppua vielä 2LII lohkoisissakin sun muuta myös joten vaikea soveltaa,täysin mekaanisella pumpulla olevat on jotakuinkin bolt-on joita tosin ei oo ku ln130 runnerissa. En oo ihan varma vaik jossain alkupään turbollisissa hiaseissa olis ollu mekaanista pumppua,sellanen sopis kyllä. Sit noi 2LII sarjan koneet on turbolla ja ilman ihan samoja et yks mahdollisuus on laittaa turbottomaan turbon hilut ja väittää leimalla et ei mitään konetta oo koskaan vaihdettukaan jos ne sitä kysyy. Huomaa kuitenkin et vaparin ja ahdetun syöttöpumppu on eri. Viisainta on kuitenkin aina ihan silmällä katsoa ennenkuin konetta ostaa,näitähän on kaikenmaailman Hankasalmelaiset naittaneet ristiin rastiin,esim. vanhemissa turbon ja vaparin lohkoa ei erota päällepäin muuten kuin lohkon helmassa olevasta turbon öljynpaluu putken paikasta,jos sitä ei ole on lohko vaparista,tosin niissähän ei ole suuria eroja.