Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.07.2015, 13:17
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
Hyvin todennäköisesti tulee turboksi toyota ct26 koska sen saa uutena suht edukkaasti sekä se on lähes bolt on homma

En suosittele. Toki, turbo käy pakosarjaan, kun vähä viilaa kiinnitysreikiä (pulttijako ct-20 70x70mm vs ct-26 70x80mm), mut kaikkee muuta joutuu muokkaamaan. Downpipe, ahtoputket, imuputket, öljyputket, vesijäähdytyksen putket pitää tehä uusiksi. Ja sitten se, et CT-26 heräilee 2L-T2 moottorissa vasta siellä 3000rpm kantturoissa... Eli alavääntö puuttuu täysin.

Samalla vaivalla sinne voi sovittaa jonku pienemmän, alempaa heräävän puhaltimen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.07.2015, 02:20
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
En suosittele. Toki, turbo käy pakosarjaan, kun vähä viilaa kiinnitysreikiä (pulttijako ct-20 70x70mm vs ct-26 70x80mm), mut kaikkee muuta joutuu muokkaamaan. Downpipe, ahtoputket, imuputket, öljyputket, vesijäähdytyksen putket pitää tehä uusiksi. Ja sitten se, et CT-26 heräilee 2L-T2 moottorissa vasta siellä 3000rpm kantturoissa... Eli alavääntö puuttuu täysin.

Samalla vaivalla sinne voi sovittaa jonku pienemmän, alempaa heräävän puhaltimen.
Mikäs ahdin siel ois hyvä sit? En tiedä tarkalleen mitä pumpulleni tehtiin mutta kaikki otettiin ulos mitä otettavissa oli reilun 2 barin jälkeen lens ahtoputket päältä jotka laitettiin pysymään trakotriin kuuluvalla ahtoputkella ja niiden klemmareilla. pakopaine mittaria ei ollut käytössä varmaan hurjat pakopaineet oli niin pitkään kun iloa riitti ..turbosta meni akseli poikki
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.07.2015, 04:48
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Eipä ihme että jessen mielestä tojon kone ei kestä.
Nooita Ct.n ahtimia ei saa edullisesti uusia, jollet sitten kiinan kopioita ole ostamassa.
Vesijäähdytystä ei tarvi olla turbossa, ne öljyputket on helppoa väännellä 8mm putkesta ja juottaa uudet bamjot hopealla päihin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.07.2015, 19:50
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Eipä ihme että jessen mielestä tojon kone ei kestä.
Nooita Ct.n ahtimia ei saa edullisesti uusia, jollet sitten kiinan kopioita ole ostamassa.
Vesijäähdytystä ei tarvi olla turbossa, ne öljyputket on helppoa väännellä 8mm putkesta ja juottaa uudet bamjot hopealla päihin.
No olihan se hirmuisen laiska peli vakiona. Tai tuntui että tuo tarvi paineita huolella et oli yhtään menohaluja jo kun mulle tuli. Kerran ihmeteltiin että kun ahtopaine mittari asennettiin niin ilman ettei pumppuun oltu koskettu siis sinetti paikallaan niin ahtoi joku 0,9 bar mut mihinkää se ei mennyt edes vakiorenkailla saatikka kolmekolmosilla sai just 110km/h mittariin kun lentokentän verran kiihdytti . joku 85-90 sai kohtuu hyvin. Mutta joo mielellään isompaa ahdinta tuonne nokalle laittais koska no ne paineet on varmaan mitä vaan. Jotenkin metsässä huomas että alavääntöä kun on niin sillä ei aina tee mitään jäät jumiin niin et pysty keinuttaa itseäsi kun alhaalla vääntö liian hyvä ja ylhääl ei tapahdu mitään. Ja nimenomaa mun mielestä sais ylos tulla jonkun verran enemmän voimaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.07.2015, 20:03
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
No olihan se hirmuisen laiska peli vakiona. Tai tuntui että tuo tarvi paineita huolella et oli yhtään menohaluja jo kun mulle tuli. Kerran ihmeteltiin että kun ahtopaine mittari asennettiin niin ilman ettei pumppuun oltu koskettu siis sinetti paikallaan niin ahtoi joku 0,9 bar mut mihinkää se ei mennyt edes vakiorenkailla saatikka kolmekolmosilla sai just 110km/h mittariin kun lentokentän verran kiihdytti . joku 85-90 sai kohtuu hyvin. Mutta joo mielellään isompaa ahdinta tuonne nokalle laittais koska no ne paineet on varmaan mitä vaan. Jotenkin metsässä huomas että alavääntöä kun on niin sillä ei aina tee mitään jäät jumiin niin et pysty keinuttaa itseäsi kun alhaalla vääntö liian hyvä ja ylhääl ei tapahdu mitään. Ja nimenomaa mun mielestä sais ylos tulla jonkun verran enemmän voimaa.
Ei se taija pelkällä ilmalla kulkee...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.07.2015, 20:10
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Ei se taija pelkällä ilmalla kulkee...
Nii no jos pumpusta on otettu kaikki ulos ja suuttimet tehty uusiks niin en kyl ymmärrä sun kommenttia

toki sellainen ero on että ensin kun itse kokeili pumppua tehdä niin joo sai sen työntää enemmän mustaa mutta eipä se erikoiseks muuttunut.. Nyt kun amattimies teki pumpun niin joo tulee hieman mustaa mutta se oikein hyökkää ja koneen luonne muuttuu tietyillä kierroksilla.. sekä ennne veto piikki oli sellainen että 0,7-1,5 oli kova piikki sen jälkeen hiipui. Ja viimeisin oli silleen et samantien mittari heilahti 1,5 bariin alkoi välitön kiihtyminen eikä kone miettinyt kyllä yhtään

Viimeksi muokannut jesse89 : 28.07.2015 20:16
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.07.2015, 20:12
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
Nii no jos pumpusta on otettu kaikki ulos ja suuttimet tehty uusiks niin en kyl ymmärrä sun kommenttia
Mitä tarkoitat pumpusta kaikki ulos? Normisuuttimista taitaa keretä se liemi mitä ehtii kone nielemäänkin. Paljon turhaa savua = lisää turhaa lämpökuormaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.07.2015, 21:44
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
Nii no jos pumpusta on otettu kaikki ulos ja suuttimet tehty uusiks niin en kyl ymmärrä sun kommenttia

toki sellainen ero on että ensin kun itse kokeili pumppua tehdä niin joo sai sen työntää enemmän mustaa mutta eipä se erikoiseks muuttunut.. Nyt kun amattimies teki pumpun niin joo tulee hieman mustaa mutta se oikein hyökkää ja koneen luonne muuttuu tietyillä kierroksilla.. sekä ennne veto piikki oli sellainen että 0,7-1,5 oli kova piikki sen jälkeen hiipui. Ja viimeisin oli silleen et samantien mittari heilahti 1,5 bariin alkoi välitön kiihtyminen eikä kone miettinyt kyllä yhtään
Jos kirjotat että pumpussa sinetti paikallaan...
Mulla max ahot 0.9 ja tyhjää lyö kakkosella soralla 35x14.5 renkailla, vakio pumpulla.
Ei oo tainnu viritys vissii sulla onnistua...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.07.2015, 20:10
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
No olihan se hirmuisen laiska peli vakiona. Tai tuntui että tuo tarvi paineita huolella et oli yhtään menohaluja jo kun mulle tuli. Kerran ihmeteltiin että kun ahtopaine mittari asennettiin niin ilman ettei pumppuun oltu koskettu siis sinetti paikallaan niin ahtoi joku 0,9 bar mut mihinkää se ei mennyt edes vakiorenkailla saatikka kolmekolmosilla sai just 110km/h mittariin kun lentokentän verran kiihdytti . joku 85-90 sai kohtuu hyvin. Mutta joo mielellään isompaa ahdinta tuonne nokalle laittais koska no ne paineet on varmaan mitä vaan. Jotenkin metsässä huomas että alavääntöä kun on niin sillä ei aina tee mitään jäät jumiin niin et pysty keinuttaa itseäsi kun alhaalla vääntö liian hyvä ja ylhääl ei tapahdu mitään. Ja nimenomaa mun mielestä sais ylos tulla jonkun verran enemmän voimaa.

Eihän se vanha esikammiokone mikään raketti ole, normiahdot on 0,7 bar paikkeilla.
Aika laiska kulkine tosiaan normirenkaillakin,puhumattakaan isommista, karkeammista jne.
Josko ei ole cooleria niin yli kiloa turha ahtaa, ainakin noilla pikkupuhaltimilla.
Mitähän lienee ollut pakolämmöt / paineet 2bar ahdoilla?
Millä ahdot nostit 2bar?
Minkä kokoinen downpipe, pakoputki jne.
Pumpun ajoitus?
Josko itse tumpeloi niin rikki saa kaiken
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.07.2015, 20:24
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Eihän se vanha esikammiokone mikään raketti ole, normiahdot on 0,7 bar paikkeilla.
Aika laiska kulkine tosiaan normirenkaillakin,puhumattakaan isommista, karkeammista jne.
Josko ei ole cooleria niin yli kiloa turha ahtaa, ainakin noilla pikkupuhaltimilla.
Mitähän lienee ollut pakolämmöt / paineet 2bar ahdoilla?
Millä ahdot nostit 2bar?
Minkä kokoinen downpipe, pakoputki jne.
Pumpun ajoitus?
Josko itse tumpeloi niin rikki saa kaiken
siis ei ollut cooleria keulalla.. Tämä kokoonpano kesti puoli vuotta ja oma viritys jossa ahdot nostettiin siihen 1,5 bar kesti ajaa sen vajaa 2 vuotta kunnes pumppu alkoi vuotaa.. Siis ihan orggis osista putki. ainut että se oli mallia lyhyt etuputki sekä 2,5 tuuman vaimennin.. Nii no koneen hajoominen oli itse aiheutettua .. en ala kävelee 30km kotiin vaan ajelin mittareiden mukaan sen kotia savujen saattelemana sekä kaasun hiiritettyä pohjaan. Kun öljynpaineet laski reilusti alle sen mitä oli nykyiset paineet sammutin avaimesta ja rullailin niin pitkälle kun meni ja ekana kokeilin ei tikku kastunut. kaadoin 2l öljyä tuli normi asentoon jonka jälkeen yritin starta niin olikin yhtä puuta eikä puhunut mitään..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
2L-II halkoo mäntiä Ippe69 Tekniikka & Jutustelu 37 17.07.2015 22:52
Ostetaan 2l-II Hiluxiin vm.89, +0,50 ylikoon mäntä ja perälaudan muovikahva. Arttud O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 16.10.2014 12:03
Ostettu toyota 2L-II koneen hihnapyörä lepoantti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 28.01.2010 19:40
Myydään toyota 2l-II moottori+vaihteisto hilux toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 02.07.2009 13:38
Toyota 2L-T II manuaali -MaTTi- Linkit 1 18.10.2006 10:39


Sivu luotu: 21:04 (GMT +2).