Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Killer-Wo
Ilmastoinnin kuuluukin nostaa kierroksia. Alipainepumpulta tulee letku imusarjan viereen jossa pikkuinen venttiili josta alipaine johdetaan ruiskupumpun ahtopaine kompensaattrorillle. Se sitten nostaa hiukan kierroksia. Ohjaustehostimen pumppu ei liity mitenkään tähän hässäkkään. Rattia kääntäessä kierrokset laskee hiukan. Moottorin kuormitus kasvaa kun pumppu tekee töitä. Siitä en ole varma kuuluisiko keskipakosäätimen ruiskupumpussa kompensoida kuinka hyvin lisääntynyttä kuormaa?
|
Niin, ilmastoinnin kierrosten nosto pelaa moitteetta, ongelmana on esim. parkkiruutuun veivattaessa ja maastossa rankka ohjaus kun kierrokset tippuu liikaa. Eikä aina kun pitää renkaita kääntää viittis laittaa keppiä N:lle ja painaa kaasua. Ulkomaan elävien foorumien mukaan näissä pitäisi jonkinlainen power steering idle up olla.