Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 27.04.2015, 20:40
G280E:n Avatar
G280E G280E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.03
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 1.430
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PutKari Näytä viesti
Eilen pääs vihdoin ja viiimein maastoon tutkimaan onx tuos vehkeest mihnään....
Ja sit tietysti lukko ei mee päälle..... Yrittää ilimeisesti ku "rutisee" mut ei taida siirtäjä siirtää riiittävästi... Kysymys kuuluukin et miten tuo systeemi ilmataan ??? Kun miul tullessa oli säiliöt tyhjänä ja putki poikki... Onko kahvojen asennolla jokin merkitys ilmatessa ??? Sit seuraava ongelma tuossa ku o noi "teetetyt" jouset ne o vakio korkuuset mut 18mm langalla eli korottaa ihan helevetisti ja on liian jämäkät miun makkuun ja siit johtuen vehe kulukee taka-akseli vinossa oletteko tehneet säädettäviä panhardeja vai siirtäneet kiinnitys pisteitä ?!?!? Ja jos jollain o ylimäräsenä vakio jousia ni saisko mittoja niist...

Tietty voi olla ilmaakin,mut siin on mersun akilleenkantapääkin nilkka ojossa,eli kytkentäholkin hampaista kantit menny.siel on koplinki jota siirtohaarukka siirtää vastinetta päin näiden"hampaiden"tarvii painuu toistensa lomitse.ne voi nytkin painua,mutta liikkuva koplinkikappale on alkuperin niin pehmeää matskua,ettei tarvii monesti hypätä yli ku menee jo kantit vituiks ja hylkää pois päältä.sen ku sais teetätettyy kovemmasta aineesta toimis varmasti,muistaisin et perän puolen hammastukseen ei mulla ainakaan tullu vaurioo..tuli niit viilailtuu ja rälläköityy joskus suorakanttisemmiks,muttei ne kauaa kuiten pitäny.
Siks olis tärkee että lukko toimiis aina virheettömästi.
toi vacum systeemi on varmasti paras keino ilmata järjestelmä.
voi sen ilmata tyyliin jarrujen ilmaus,muttei ilmaannu ihan niin helposti ku jarrut.
arvasin jousien olevan jäykät..jos vapaamitta on alkuperäistä lyhempi ja silti korottaa huomattavasti,taitaa olla tosi topakat:/
mun mielestä paras lopputulos on uudet orkkisjouset ja jalan alle tavaraa tarvittava määrä.

MIKAMAN;
kokeilitko perä ilmassa kuormittaa liukukappaletta kun pyörität toista rengasta?Se ei mene jokakohdassa päälle vaan sillon ku hampaat tulee kohdalleen.
Tais olla viel niin että jousikuorma painaa sen lopulta paikoilleen sylinterin ollessa paikallaan.
Perän lukon osalta operoinnit onnistuu perän takakannen kautta,kun käyttää vasenta vetaria ulkona niin et saa kytkentäholkin käteen sieltä.
Vaik se on hieno ajatuksena hydraulinen lukon kytkentä,ni kyl se on paskamainen epävarmuus tekijä koko systeemi.joku risu tai oksa tai mikä vain voi työntää lukon pääsylinterin letkun irti(imu)sit hiljalleen huomaamatta alkaa vetään ilmoja eikä enää mene perille.mä hankkiutuisin siit jousisysteemistä erilleen ja järkkäisin kunnon topakalla lankavaijerilla ja uudella mekanismilla toimivaksi,esim tyyliin että itse kuormittaisin siirtovipua niin kauan että lukko menis päälle ja lukittuis kunnolla jäämään päälle.lukon vapautukseen sama ruottiks eli vastoinpäin.ei pääsis missään olosuhteis kytkentä holkki hyppään pois.halkeais ennen
__________________
W163 ML 400 CDI
Ei ole enää maasturia.
Leipäkää maistu enää leivältä..

Viimeksi muokannut G280E : 28.04.2015 20:19
Vastaa lainaten
 

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Räjäytyskuvia mersusta Larha Tekniikka & Jutustelu 12 23.06.2015 07:30
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! TOPPAHOUSU Chit-Chat 87 26.11.2008 14:00
Mersusta loppuu joustot! Larha Tekniikka & Jutustelu 13 26.02.2008 20:41
Mersusta huoltoauto MakeH Tekniikka & Jutustelu 2 13.04.2006 17:24
Mersusta Masi Tekniikka & Jutustelu 0 23.11.2005 18:07


Sivu luotu: 12:22 (GMT +2).