Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #12  
Vanha 16.01.2015, 22:54
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VOLIATTI Näytä viesti
Tässä tapauksessa kun mikään ei ole enään alkuperäistä niin varmaan ei ton casteri kulmankaan tarvii olla niin justiinsa pääasia on että kääntyy, nyt hitsaan ton akselin kiinni ja kokeillaan. Tämä kaikki sen takia että ei apusimpukka ota kiinni raidetankoon tai toistepäin, lähinnä kiinnosti kokemukset maastossa toimimisesta kun ei noilla 36×12,5 halua huvikseen ajella ne meinaan voblaa joka tapauksessa 60-80 vauhdissa. Kiitos kaikille vastanneille/auttaneille
No, jos välttämättä haluaa rakentaa auton mikä on paska ajettava tiellä, niin miksipä ei Voi sen kuitenkin yleensä tehdä niin, että on edes kelvollinen ajettava ja pysyy kaistalla halutessaan. Mulla ainakin toimi Jeeppi 35 x 12.50 renkailla ihan nätisti eikä woblannut, vaikkei ollut edes ohjausiskaria.. jos ohjausgeometria on kunnossa ja osissa ei ole väljää, auto ei woblaa.

Toki jos ohjausosien sovittaminen on vaikeaa, niin täytyy tehdä kompromisseja. Miksi muuten jäykkäakselisessa on apusimpukka? Miksei vaan tee ohjausta missä on välivarsi ja raidetanko?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Jos casteri on liian pieni tai negatiivinen, niin se käyttäytyy vähä "äkkinäisesti" liikenteessä. Esim kaistan vaihdossa pikkusella ratin liikkeellä hyökkää kerralla kaistan verran.
Sit tosiaan liian isolla casterilla tuppas ainakin RJ woblaamaan ihan pirusti, ennenku laitto tukevan ohjausiskarin suoraan raidetangosta etuakseliin. Siihen laitoin casteria 14° luokkaa, kun aattelin jotta korotan lisää, mutten sitten ikinä korottanukkaan ja jäi sitten isoksi tuo casteri.
Näinhän se pääosin menee.

Tosin sanoisin tähän, että jos haluaa rakentaa woblaamattoman ja toimivan ohjauksen niin kannattaa unohtaa ohjausiskarin asentaminen kokonaan. Sitten kun ei woblaa, niin halutessaan sen asentaa. Ohjausiskari kun ei ole mikään woblauksen korjaaja..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
sj 410 olka-akselin laakeri?? ukkonen7 Tekniikka & Jutustelu 2 24.04.2012 14:13
Kuormatunnistimen asento Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 0 19.09.2009 06:41
Patrol GR olka-akselin laakerien vaihto OutOnPatrol Tekniikka & Jutustelu 0 31.03.2009 09:58
hj olka-akselin laakerinumero? Jani E Tekniikka & Jutustelu 10 18.12.2006 19:52
Iskareiden asento Repro Tekniikka & Jutustelu 12 28.02.2006 14:17


Sivu luotu: 02:27 (GMT +2).