Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #12  
Vanha 03.01.2015, 11:20
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Harriko Näytä viesti
Vaihtelin muutama päivä sitten hydrauliöljyt tohon pieneen pyöräkuormaaja/monitoimikone hässäkkään. Kun olin laskenut vanhat ulos ja laittanut tulpan paikoilleen, niin uutta neste hydrauli46:sta sisään. Kaksi 20 l kannua olivat avaamattomia, mutta yhdessä oli 10 l jäljellä, no kaatelin kaikki säiliöön ja menoks. Tänään sitten kaipailin vähän GL 4 hypoidiöljyä eikä meinannut löytyä vaikka olin juuri 10 l irtoöljyä ostanut. No sehän oli sattumalta myyjällä ollut just neste hydrauli 46:sen kannu tyhjänä johon oli sen liruttanut. Eli jatkossa merkitsen kannuun heti mitä siellä on, jos ei ole etiketin mukaista. Sanokaas nyt viisaammat haittaako toi 10 l gl 4:sta ton 40 l hydrauliöljyn seassa, ihan mielelläni en tota 50 litraa viittis poiskaan heittää.
Paremminhan se hypoidiölppä voitelee kun se hydrauliöljy. Viskositeetistä riippuen voipi olla pakkasessa vähä jäykempää kylmiltään käytellä hytikkaa.

Kerran protosta jumppasin pari päivää kytkintä, kun kotia ajellessa poljin jysähti vaan hervottomana pohjaan. Ekana arvaukset osui työsylinteriin, johon oli joskus modifioitu joku mikälie mistälie sylinteri. Alkuperäinen oli jostain syystä apparin penkin alla.
Vittumainen oli purkaa pois, ja kun sen oli osiksi purkanut, piti todeta, ettei näy mitään käyttöä haittaavaa vikaa. Sit tutkimaan työsylinteriä. No siellähän oli sylinterin seinämät ruosteessa ja männän kumi hankautunu rikki. HJ:n jarrupääsylinterin korjaussarjasta löyty sopivan kokonen uus kumi työsylinteriin ja paikoilleen.
Mut kun ei suostu kytkin ilmautumaan. Kokeilin kaikenlaisilla ilmaussysteemeillä mut ei. Paineilmavempeleillä imin nestettä vaikka kuinka, mutta kytkimeen ei tullu eloa. Sitten jo aattelin, jotta pakko olla työsylinterissä joku vika. Niimpä avasin ja kunnostin sen vanhan alkuperäisen sylinterin, ja meinasin jo vaihtaa sen paikoilleen, mutta sitten mietin, jotta mitähän jos kokeilis tippakannulla työntää nestettä työsylinteriltäpäin. Ja niinhän se rupesi toimimaan, mutta vielä pitäs kokeilla toimiisko tuo kytkin sillä alkuperäisellä työsylinterillä, kun poljin on niin pirun jäykkä. Työsylinteri on joku 22.2mm halkaisijalla ja nykynen pääsylkky 25mm. Alkuperänen pääsylkky on joku 22mm.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajeroiden viat ja korjaukset! NorthRider Tekniikka & Jutustelu 58 08.05.2018 18:49
Onnistuneet/Kauniit autot. KariSalmelainen Bullshit 11 28.06.2005 12:46
Uskomattomimmat, onnistuneet korvausvaateet SamppaFIN Jokes 0 19.09.2002 14:23
Veten huollot ja korjaukset.... Yleiset 0 05.09.2002 23:53
Olivatko MM-kisat onnistuneet? Laskos Jalkapallo 0 01.07.2002 13:01


Sivu luotu: 17:43 (GMT +2).