Kiitokset tapahtumasta, mukavaa oli. Uudet lokasuojat ottivat pari osumaa, mutta eipä niitä oikein voi välttää jos vähänkään tosissaan meinaa ajaa. Trialissa HS:n radat oli vaikeampia mitä keskimäärin, ja nolla-suorituksia ei kovin montaa näkynyt autoissa. Itse tykkäsin haasteista kovasti, mutta luulen että kovin moni ei haluaisi käyttömaasturiaan tulla testaamaan noin vaikeille radoille. Mönkkäreitä oli ihan hauska nähdä samalla radalla, mutta tuloslistasta voidaan nähdä että joko mönkkärikuskit on autokuskeja taitavampia tai sitten pieni koko auttaa että reittimerkkeihin ei tule juuri osumia. Olisiko parempi että mönkkärit olisi omana luokkanaan? Jos ne olisivat omana luokkanaan niin kuuluvatko rinnakkain istuttavat autoihin vai mönkkäreihin?
Krossia oli myös suunnattoman hauska päästä taas ajamaan. Vielä kun opettelisi lähtemään liikkeelle niin että ei jäisi hännille startissa...

Pellot olivat aika kuivia vaikka niitä koitettiin kastella, ja mielestäni siinä ajaminen oli mukavempaa kuin joskus aikaisemmissa kisoissa tooodella liukkaalla kelillä. Reitillä oli mukavasti mittaa ja mielestäni maksiminopeudet oli hyvällä tasolla. Itse en ainakaan kaipaa lisää vauhtia crossiin, kun noissakin nopeuksissa esim. ojan vastapenkaan tai puuhun ajaminen aiheuttaa isoja vahinkoja autolle ja matkustajille. Jeeppi hakkasi rajoitinta vasten pikkupuolella, eli ei se kyllä kovempaa olisi kulkenutkaan. Yleisö oli pääasiassa turvallisen matkan päässä, eli siitäkin pointsit.
Vielä ohituspaikoista. Reitit oli kyllä leveitä, mutta ei siellä montaa realistista ohituspaikkaa ollut suunnilleen tasa-arvoisille autoille. Pylkkö ei tee ajovirheitä, joten vastustajan lipsahdusten vuoksikaan ei pääse ohi.

Trial-kallioiden puolella reitillä oli kyllä leveyttä huimasti, mutta kun yksi peruslinja on selkeästi nopein niin ei niitä vaikeampia ja hitaampia reittejä kannata käyttää. Mielestäni radalla pitäisi olla koht(i)a jossa linja haarautuu kahtia ja pysyy erillään jonkin aikaa ja yhdistyy myöhemmin taas samalle reitille. Kumpikin puoli pitäisi olla suunnilleen yhtä nopea, ja tälläinen olisi helppo tehdä tasavertaisena nimenomaan pellolle. Puoliskoilla pitää olla sen verran pituutta ja mutkaa että nopeammin ajava pystyy siinä ajamaan ohi. Jos tämän saisi vielä yleisön eteen, niin luulisin että kaksintaistelut on aika mielenkiintoisia seurata. Allaolevassa kuvassa taiteilijan näkemys siitä mitä koitan selittää.