Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.10.2014, 19:55
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.478
Perusasetus

Kiitokset tapahtumasta, mukavaa oli. Uudet lokasuojat ottivat pari osumaa, mutta eipä niitä oikein voi välttää jos vähänkään tosissaan meinaa ajaa. Trialissa HS:n radat oli vaikeampia mitä keskimäärin, ja nolla-suorituksia ei kovin montaa näkynyt autoissa. Itse tykkäsin haasteista kovasti, mutta luulen että kovin moni ei haluaisi käyttömaasturiaan tulla testaamaan noin vaikeille radoille. Mönkkäreitä oli ihan hauska nähdä samalla radalla, mutta tuloslistasta voidaan nähdä että joko mönkkärikuskit on autokuskeja taitavampia tai sitten pieni koko auttaa että reittimerkkeihin ei tule juuri osumia. Olisiko parempi että mönkkärit olisi omana luokkanaan? Jos ne olisivat omana luokkanaan niin kuuluvatko rinnakkain istuttavat autoihin vai mönkkäreihin?

Krossia oli myös suunnattoman hauska päästä taas ajamaan. Vielä kun opettelisi lähtemään liikkeelle niin että ei jäisi hännille startissa... Pellot olivat aika kuivia vaikka niitä koitettiin kastella, ja mielestäni siinä ajaminen oli mukavempaa kuin joskus aikaisemmissa kisoissa tooodella liukkaalla kelillä. Reitillä oli mukavasti mittaa ja mielestäni maksiminopeudet oli hyvällä tasolla. Itse en ainakaan kaipaa lisää vauhtia crossiin, kun noissakin nopeuksissa esim. ojan vastapenkaan tai puuhun ajaminen aiheuttaa isoja vahinkoja autolle ja matkustajille. Jeeppi hakkasi rajoitinta vasten pikkupuolella, eli ei se kyllä kovempaa olisi kulkenutkaan. Yleisö oli pääasiassa turvallisen matkan päässä, eli siitäkin pointsit.

Vielä ohituspaikoista. Reitit oli kyllä leveitä, mutta ei siellä montaa realistista ohituspaikkaa ollut suunnilleen tasa-arvoisille autoille. Pylkkö ei tee ajovirheitä, joten vastustajan lipsahdusten vuoksikaan ei pääse ohi. Trial-kallioiden puolella reitillä oli kyllä leveyttä huimasti, mutta kun yksi peruslinja on selkeästi nopein niin ei niitä vaikeampia ja hitaampia reittejä kannata käyttää. Mielestäni radalla pitäisi olla koht(i)a jossa linja haarautuu kahtia ja pysyy erillään jonkin aikaa ja yhdistyy myöhemmin taas samalle reitille. Kumpikin puoli pitäisi olla suunnilleen yhtä nopea, ja tälläinen olisi helppo tehdä tasavertaisena nimenomaan pellolle. Puoliskoilla pitää olla sen verran pituutta ja mutkaa että nopeammin ajava pystyy siinä ajamaan ohi. Jos tämän saisi vielä yleisön eteen, niin luulisin että kaksintaistelut on aika mielenkiintoisia seurata. Allaolevassa kuvassa taiteilijan näkemys siitä mitä koitan selittää.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	uusikaupunki.jpg‎
Views:	326
Size:	107,5 Kt
ID:	53146  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.10.2014, 20:43
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti

Krossia oli myös suunnattoman hauska päästä taas ajamaan. Vielä kun opettelisi lähtemään liikkeelle niin että ei jäisi hännille startissa... Pellot olivat aika kuivia vaikka niitä koitettiin kastella, ja mielestäni siinä ajaminen oli mukavempaa kuin joskus aikaisemmissa kisoissa tooodella liukkaalla kelillä. Reitillä oli mukavasti mittaa ja mielestäni maksiminopeudet oli hyvällä tasolla. Itse en ainakaan kaipaa lisää vauhtia crossiin, kun noissakin nopeuksissa esim. ojan vastapenkaan tai puuhun ajaminen aiheuttaa isoja vahinkoja autolle ja matkustajille. Jeeppi hakkasi rajoitinta vasten pikkupuolella, eli ei se kyllä kovempaa olisi kulkenutkaan. Yleisö oli pääasiassa turvallisen matkan päässä, eli siitäkin pointsit.

Vielä ohituspaikoista. Reitit oli kyllä leveitä, mutta ei siellä montaa realistista ohituspaikkaa ollut suunnilleen tasa-arvoisille autoille. Pylkkö ei tee ajovirheitä, joten vastustajan lipsahdusten vuoksikaan ei pääse ohi. Trial-kallioiden puolella reitillä oli kyllä leveyttä huimasti, mutta kun yksi peruslinja on selkeästi nopein niin ei niitä vaikeampia ja hitaampia reittejä kannata käyttää. Mielestäni radalla pitäisi olla koht(i)a jossa linja haarautuu kahtia ja pysyy erillään jonkin aikaa ja yhdistyy myöhemmin taas samalle reitille. Kumpikin puoli pitäisi olla suunnilleen yhtä nopea, ja tälläinen olisi helppo tehdä tasavertaisena nimenomaan pellolle. Puoliskoilla pitää olla sen verran pituutta ja mutkaa että nopeammin ajava pystyy siinä ajamaan ohi. Jos tämän saisi vielä yleisön eteen, niin luulisin että kaksintaistelut on aika mielenkiintoisia seurata. Allaolevassa kuvassa taiteilijan näkemys siitä mitä koitan selittää.
Juuri tuollaisista tuplareiteistä on ollut puhetta jo ensivuotta ajatellen Kallio pätkästä on tullut niin hyvää kun huonoakin palautetta joten siitä saa kommentteja esittää, halutaanko uudestaan sinne?
Olisko muuten halukkaita mahdolliselle Drive-By-Winch luokalle näiden normaalien suomikrossi lajien lisäksi jossa olisi pahempaa maastoa ja ehkä hiukan märkääkin Vähän klaperin ja trialin välimuotoa ehkä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.10.2014, 21:39
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.478
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ford59 Näytä viesti
Juuri tuollaisista tuplareiteistä on ollut puhetta jo ensivuotta ajatellen Kallio pätkästä on tullut niin hyvää kun huonoakin palautetta joten siitä saa kommentteja esittää, halutaanko uudestaan sinne?
Olisko muuten halukkaita mahdolliselle Drive-By-Winch luokalle näiden normaalien suomikrossi lajien lisäksi jossa olisi pahempaa maastoa ja ehkä hiukan märkääkin Vähän klaperin ja trialin välimuotoa ehkä
Oma mielipiteeni on että officrossisa pitää olla monipuolista maastoa. Sillä saadaan pidettyä kalusto monipuolisempana, kun mikään yksittäinen auton ominaisuus ei ole "must" että voi pärjätä. Esim, jos koko kisa ajetaan pellolla, niin todennäköisesti 40" pyörillä ja porttaaleilla ei ole kovin montaa osallistujaa pidemmällä tähtäimellä vaan autot kehittyvät lähemmäksi rallicrossia. Ja vastaavasti jos koko maasto on pelkkää isoa kivikkoa niin isommat monsterit ovat luonnollisesti ainoa oikea valinta jos haluaa pärjätä. Sopiva sekoitus auttaa että monella autolla on mahdollisuus pärjätä.

Tässä kisassa olisin pitänyt ison kallion mukana, mutta tehnyt sinne muutaman muutoksen. Kukaan ei tainnut ajaa vasempaa laitaa, mutta siitäkin olisi voinut tehdä houkuttelevan jos olisi oikean laidan helppoon reittiin olisi tehty joku pakollinen lisälenkki kasvattamaan sen pituutta - samaan tapaan kuin mitä siellä kalliolle nousussa oli jossa jyrkkää mäkeä ajamalla säästi aikaa jos vain pääsi ylös. Vaihtoehtoreittien nopeutta on tietysti vaikea arvioida etukäteen, ja kriittiseen paikkaan halvaantunut kilpailija voi aiheuttaa taas lisämuutoksia reitteihin.

En ole koskaan ollut katsomassa Klapperia, mutta itse vierastan tuota mallia jossa kuralammikossa on vinssaus käynnissä samalla kun toiset syöttää täydellä kaasulla uutta spooria vierestä. Kun kypärä laitetaan päähän ja ajetaan kilpaa niin ainakin oma harkintakyky muuttuu suoraviivaisemmaksi, jolloin riski onnettomuuksiin kasvaa. Kyllä minä silti taidan tulla testaamaan jos tuollainen kisa joskus tulee.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.10.2014, 04:55
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Viestit: 2.688
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ford59 Näytä viesti
Juuri tuollaisista tuplareiteistä on ollut puhetta jo ensivuotta ajatellen Kallio pätkästä on tullut niin hyvää kun huonoakin palautetta joten siitä saa kommentteja esittää, halutaanko uudestaan sinne?
Olisko muuten halukkaita mahdolliselle Drive-By-Winch luokalle näiden normaalien suomikrossi lajien lisäksi jossa olisi pahempaa maastoa ja ehkä hiukan märkääkin Vähän klaperin ja trialin välimuotoa ehkä
Kallioreittiin sellainen muutos ettei tarvitse vekslailla. Se jyrkkä nousu koitui meidän turmioksi, mutta kun ei maltti riittänyt tolla pitkällä ja kankeella lootavikasella kötöstyksellä peruutteluihin. Eikä sieltä oikeen näe taaksepäin, niin takanatulija saattaa jäädä alle.
Kalliolla oli yllättäen tasoittava vaikutus, sen mitä huippunopeudessa pellolla hävittiin niin sen sai kirittyä kallioilla/metsässä kiinni.
Eli nopean ja vaativan pätkän rinnalle hidas ja helppo. Trial kikottimet saa kompensaatiota hitaudelle ja käyttömaasturia ei tarvi kolhia lommoille.

Pellolle ehdottomasti pari samantasoista pätkää vierekkäin ja lähelle katsojia. Kaksintaistelua kivempi seurata/ajaa kuin jonossa.

En lämpene mutaleikeille ja vinssaukselle, suunnistus on niistä pitäville.

Ehdottomasti mukana ensikerralla!

Järjestävälle taholle iso kiitos ja kumarrus.
__________________
Broken Back Team #1
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.10.2014, 07:41
Olma88 Olma88 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.08.13
Sijainti: Uusikaupunki
Viestit: 79
Perusasetus

http://youtu.be/vjWgzgyvz0o


Mönkkäreitten toinen krossilähtö
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.10.2014, 16:53
piippu79 piippu79 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 20.04.09
Sijainti: kankaanpää
Viestit: 707
Perusasetus

onko lisää vilimiä ja kuveja
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.10.2014, 21:18
TeamWille/Ellu:n Avatar
TeamWille/Ellu TeamWille/Ellu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.10.11
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 44
Perusasetus

Kuvasia


Kiitos mahtavista kisoista järjestäjille ja kiitos kuvauskohteille
Lauantain trial kuvat käyty läpi ja ladattu nettiin, crossin kuvat tulevat varmaan viikonlopun aikana viimeistään...

Kuvasia löytyy...

http://teamwille.kuvat.fi/kuvat/Off+...10.2014+Trial/

Ellu
__________________
Mikkelin Offroad Club Ry MOC
Keltalan Kahlaajat Ry
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.10.2014, 06:32
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TeamWille/Ellu Näytä viesti
Kiitos mahtavista kisoista järjestäjille ja kiitos kuvauskohteille
Lauantain trial kuvat käyty läpi ja ladattu nettiin, crossin kuvat tulevat varmaan viikonlopun aikana viimeistään...

Kuvasia löytyy...

http://teamwille.kuvat.fi/kuvat/Off+...10.2014+Trial/

Ellu
Hemmetin hyviä kuvia!!!! Kivaa katseltavaa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.10.2014, 21:03
Olma88 Olma88 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.08.13
Sijainti: Uusikaupunki
Viestit: 79
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Kiitokset tapahtumasta, mukavaa oli. Uudet lokasuojat ottivat pari osumaa, mutta eipä niitä oikein voi välttää jos vähänkään tosissaan meinaa ajaa. Trialissa HS:n radat oli vaikeampia mitä keskimäärin, ja nolla-suorituksia ei kovin montaa näkynyt autoissa. Itse tykkäsin haasteista kovasti, mutta luulen että kovin moni ei haluaisi käyttömaasturiaan tulla testaamaan noin vaikeille radoille. Mönkkäreitä oli ihan hauska nähdä samalla radalla, mutta tuloslistasta voidaan nähdä että joko mönkkärikuskit on autokuskeja taitavampia tai sitten pieni koko auttaa että reittimerkkeihin ei tule juuri osumia. Olisiko parempi että mönkkärit olisi omana luokkanaan? Jos ne olisivat omana luokkanaan niin kuuluvatko rinnakkain istuttavat autoihin vai mönkkäreihin?

Krossia oli myös suunnattoman hauska päästä taas ajamaan. Vielä kun opettelisi lähtemään liikkeelle niin että ei jäisi hännille startissa... Pellot olivat aika kuivia vaikka niitä koitettiin kastella, ja mielestäni siinä ajaminen oli mukavempaa kuin joskus aikaisemmissa kisoissa tooodella liukkaalla kelillä. Reitillä oli mukavasti mittaa ja mielestäni maksiminopeudet oli hyvällä tasolla. Itse en ainakaan kaipaa lisää vauhtia crossiin, kun noissakin nopeuksissa esim. ojan vastapenkaan tai puuhun ajaminen aiheuttaa isoja vahinkoja autolle ja matkustajille. Jeeppi hakkasi rajoitinta vasten pikkupuolella, eli ei se kyllä kovempaa olisi kulkenutkaan. Yleisö oli pääasiassa turvallisen matkan päässä, eli siitäkin pointsit.

Vielä ohituspaikoista. Reitit oli kyllä leveitä, mutta ei siellä montaa realistista ohituspaikkaa ollut suunnilleen tasa-arvoisille autoille. Pylkkö ei tee ajovirheitä, joten vastustajan lipsahdusten vuoksikaan ei pääse ohi. Trial-kallioiden puolella reitillä oli kyllä leveyttä huimasti, mutta kun yksi peruslinja on selkeästi nopein niin ei niitä vaikeampia ja hitaampia reittejä kannata käyttää. Mielestäni radalla pitäisi olla koht(i)a jossa linja haarautuu kahtia ja pysyy erillään jonkin aikaa ja yhdistyy myöhemmin taas samalle reitille. Kumpikin puoli pitäisi olla suunnilleen yhtä nopea, ja tälläinen olisi helppo tehdä tasavertaisena nimenomaan pellolle. Puoliskoilla pitää olla sen verran pituutta ja mutkaa että nopeammin ajava pystyy siinä ajamaan ohi. Jos tämän saisi vielä yleisön eteen, niin luulisin että kaksintaistelut on aika mielenkiintoisia seurata. Allaolevassa kuvassa taiteilijan näkemys siitä mitä koitan selittää.
Näin maanomistajan näkökulmasta ja hieman järjestelyihin osallistuneena noista radoista sen verran että hs ratoja tehtiin ja muuteltiin muutamia kertoja ku itsellä sattuu olemaan se hiluxi ja sen pohjalta itse ajattelin että jos tolla pääsee pitäis olla ajettava rata. Mutta tarkoitus olikin tehdä radat niin ettei ne ole nolla pisteen ratoja ja ovat haastavia koska halusin ensimmäisestä kisasta oikeasti yleisö ystävällistä katsottavaa. Ja olihan ne ajosuoritukset näyttäviä ja yleisö tykkäs! Tosi ainahan on se nurhjapuoli olemassa ja täällä kun tapaihtui aika lailla kaatoja ja muita vaurioita tuli niin ajajien kukkarolla se tietysti käy Taas tässä kun ajettiin mönkkäreillä hs: sää niin olihan se minustakin epäreilua vaikka nyt voitinkin Henkilökohtaisesti en tiennyt asiasta vasta kun kilpailun jälkeen. Taas tää Närvän polaris on mun mielestä sellainen että saa itse päättää kummassa luokassa ajaa. Mutta tasaväkisempi autojen kanssa kuin normi mönkkäreitten.

Sitten krossiin. Kasteltiin aamulla ratoja lähinnä pölyn takia. Tosin itse kyllä tykkään mönkkärillä vetää liukkaassa. Rata oli mönkkäreille aivan unelma MUTTA huomasin että oli autoille liian ahdas tai ohituspaikkoja puuttui. Ohi pääsee jos runnoo ja se ei ole tarkoitus. Yritettiin tehdä rataa jossa ei Raha ratakaise liikaa eli kovin auto ei välttämättä ole voittaja. Hiukan se kyllä kusas näpeille eli taidetaan ens kerralla tehdä niitä lenkkejä. Itse olen tyytyväinen koko viikonloppuun ja kaikki toimi hyvin. Täydellistä kun on mahdoton tehdä Kiitos kaikkille talkoo/seuraporukalle lukuisista talkoista ja muista järjestely hommista! Ja olen myös tyytyväinen kilpailijoihin koska yleisö sai mielestäni hyvää offia!!!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.10.2014, 21:11
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Mielenkiintoiset radat kyllä oikeille kilpa-autoille,mutta ei tuolla minun pitkällä defellä kyllä harrasteen radoille olisi ollut mitään asiaa.
Tyydyttiin sen sijaan olemaan vinssiautona
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
harbor cruisers WULVA Kankku Maasturiprojektit 91 10.05.2017 13:30
III / IV Harbor Cruisers Off Road 17-18 05 2014. Kilpailukutsu RJCOBRA Tapahtumat 23 16.05.2014 13:06
Myydään Harbor cruisers seinäkalentereita 2014 trouble O/M/V Muut 11 10.02.2014 16:20
II HARBOR CRUISERS OFF ROAD TRIAL 28.09 2013 KLO 11.00 RJCOBRA Tapahtumat 156 14.11.2013 12:14
HARBOR CRUISERS OFF ROAD TRIAL 18.05 2013 KLO 11.00 RAISIO RJCOBRA Tapahtumat 125 28.05.2013 10:56


Sivu luotu: 18:12 (GMT +2).