Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #14  
Vanha 21.04.2014, 22:03
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Vaikka täsmätietoa pyydettiin...


Niin joku joka asiasta todella tietää, niin miksi turbossa ei päde "kaikki" vaparin mitoitusopit? ja tuo "kaikki" sen takia, että pakokaasujen jäähtyminen (siis massa sama, mutta tilavuus pienempi) Ja pakosarjan suurempi tilavuus, aiheuttaa lisää viivettä, mutta samaa suuruusluokkaa kuin coolerin putket???? siis minulla ei täsmätietoa asiasta!

harrastelupiireissä 2000 luvulla tuota tehoa on revitty turbodieseleistä, karrikoiden: mitä enemmän dieseliä ja sitä enemmän ahtopainetta! ja sitten cooleri keulaan, mitä isompi, niin sitä parempi! (edelleen karrikoiden)
Noiden turbojen suhteen tilanne lienee yleensä se, että -80 luvun turbo vaihdetaan vähintään 20 vuotta uudemmksi, ja koska 60- luvun turbodieselit on pioneereja, niin tuo 20v hyppäys on aika iso.

Mutta mitä paremmin virtaava kansi, imusarja, ilmanpuhdistin, pakosarja JA mitä paremmin toimiva ahdin, paremmin virtaava pakoputki....

Siis kannattaa kiinnittää huomiota kokonaisuuteen, sillä se on osatekijöiden summa, ja haarukka/avain lopputulokseen.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Alustan suunnittelu-ohjelmia DarkestMessiah Tekniikka & Jutustelu 1 09.02.2011 19:12
Sähkökaavioiden suunnittelu / testaus ohjelma? LaaLaa Tekniikka & Jutustelu 10 06.05.2010 17:31
pakosarjan osat Nutti Tekniikka & Jutustelu 2 11.02.2008 22:15
Pakosarjan tekijöitä??? LateX4 Tekniikka & Jutustelu 14 06.01.2007 05:10
Rangen pakosarjan pultit Sakke Tekniikka & Jutustelu 3 09.10.2004 17:04


Sivu luotu: 09:20 (GMT +2).