No älä sitä roverin "käärmeimusarjaa" ainakaan laita paikalle jos haluat vielä joskus viritellä konetta.. Alavääntöähän se tuo, mutta kuristaa huipputehoa jota tolla suuremmalla imuventtiilillä yrität näköjään kompensoida. Ja tuosta kansi rojektista, kenelle se kansi meni työstettäväksi? Joku kotomainen kansiheppuko, vai joku autotallikairaaja kenellä virtauspenkki.. Pistä lukemat sitten tänne jos selviää jotain.
Voisin suositella että halvemmaksi tulee tilata briteistä stage 3 venttiilit 41.5/35.5mm:set kun ruveta sorvaileen chevyn venttiilistä sopivaa.. Eihän toi paketti maksa kun n:200e briteissä. Ja yhtä lailla noissa kansissa se pakopuoli pitää muokata isommalle venttiilille kun imukin. Se pakopuoli sielä kuristaa jo kivasti. Kanavien virtaussuhde menee liika huonoksi jos pakopuolta ei muokata. Pelkkä porttaus ei riitä. Vaikkakin venttiilien pinta-alan suhde tuntuisi hyvältä noin kun olette suunnitelleet. Vaihtaisin silti suuremman pakoventtiilin.
Ja voisin suositella heti kättelyyn että heitä se megaruisku heti ekana kehiin jos vielä suunnitelmat muuttuu. Ei tuossa 3.5sen ruiskussa riitä kapasiteetti enään tuolle viritetylle koneelle. Se piisaa sinne 210hv nurkille kohottamalla bensanpaine 3bar tuntumaan. Lastuahan sinne ei saa. Muutakun itse huijaamalla koneen lämpötilaa, joka taas rikastaa koko kierrosalueen seosta tasaisesti. Ja tämä pitäs sit kompensoida muuttamalla ilmamäärämittarin jousen jäykkyyttä.. Ja edelleen seokset voivat olla mitä sattuu.
Jos se diesel tulee kerran tilalle, mihin noi V8sin osat menee?
Viimeksi muokannut kokkolanpoika : 22.03.2014 13:17
|