Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti
Kytkin luistaa, auttaisiko jos väkästelis paineasetelman tuplajousilla?
Nykyinen kytkin on tosilöysä, poljinvoima sais tuplaantua.
Tuleeko virityksestä jotain ongelmaa?
Halvalla tai ilmaiseksi tarvis saada hyvä 
|
jos ei monta kertaa halua tehdä laatikkojumppaa niin parempi unohtaa halpa ja hyvä!! äkkiä tulee tuollaisille turauksille enemmän hintaa kuin uusi ja toimiva maksaa. ajellaan ympäri maakuntaa, jos ei itsellä mahdollisuutta koneistaa niin maksetaan niistä, tilaillaan osia ja MH ja itella kiittää. palaa aikaa ja rahaa ja lopputulos voi olla pahimmillaan kasa toimimatonta romua. on siinä tietysti että saa harrastaa....
kytkinlääkitys riippuu että miten kuritettu 12H-t ja millaisessa käytössä. tallikaverille luistava kytkin tuotti kovasti ongelmia, ensin koitettiin vakioilla. okein vanhat levyt toimi parhaiten mutta uudet kytkinpaketit oli surkeita. sorvattiin vauhtipyöriä ja lisättiin vähän puristusta, ja kokeiltiin myös tehdä pinta hiomalla vauhtipyörä mutta vaiva ei helpottanut. aika monta kertaa oli askit lattialla tämän takia!!!
sitten tuli center forcen dual friction, ei sekään toiminut vaikka piti olla hyvä. 620nm/1800rpm saatiin paperille viivaa ja sitten lipesi....olis vissiin pitänyt olla keskipakohässäkälle enemmän kierroksia mutta kun pito hävis niin ei se enää palannut.
sitten rupesin käymään pöhköpostivaihtoa ausseihin, silloin ei vielä täältä saanut xtremeoutbackin kytkimiä. viimein sieltä tuli kankein yksilevyinen setti jäykällä sintterillä. kone on tehty uusiksi tuon viimeisimmän penkityksen jälkeen, teho ei vähentynyt....silti kytkin pitää kohtuu hyvin. metsässä kärsii pitkällä puolella tehdä 39,5x18 kitkarenkailla äkkilähtöjä vähän isommallakin vaihteella. toki tämänkin saa luistamaan mutta uskomattoman paljon ja kauan tämä on kestänyt!!!
itsellä pykälää verran miedompi outbäkki omassa siviiliautossa ahdetun 2H:n ja askin välissä, hyvin kärsii kärriäkin vetää. ja vaikka on sintteri niin yllättävän hyvin tällä voi päivittäiset ajelut hoitaa. kytkintehostaja on tosin pakko olla, poljintuntuma on epämielyttävän jäykkä jos kone on sammuksissa.